بر اساس یافته های جدید خانم هایی که در خطر بالا قرار داشته و از تاموکسیفن به منظور پیشگیری از سرطان پستان استفاده می کنند ممکن است تهوع و استفراغ طبیعی را با عوارض جانبی ناشی از مصرف تاموکسیفن اشتباه بگیرند و از این رو مصرف این دارو را قطع کنند. تحقیق قبلی نشان داد مصرف تاموکسیفن می تواند ریسک ابتلا به سرطان پستان را بیش از 30 درصد در خانم های پر خطر کاهش دهد و تاثیرات پیشگیرانه بیش از بیست سال ادامه می یابد.

اما در تحقیقی که در انگلیس انجام شد مشخص گشت یک سوم خانم هایی که از تاموکسیفن استفاده می کردند درمان توصیه شده به مدت 5 سال را ادامه ندادند. آن هایی که تهوع و استفراغ را تجربه می کردند در مقایسه با کسانی که علائمی نداشتند، بیشتر احتمال داشت مصرف دارو را قطع کنند.

به هر حال خانم هایی که از پلاسبو غیر فعال استفاده می کردند و علائم مشابهی داشتند نیز به همین نسبت مصرف دارو را قطع می کردند. این یافته ها نشان می دهد که برخی علائم غیر مرتبط با تاموکسیفن می تواند با عوارض جانبی این دارو اشتباه گرفته شود.

این تحقیق با سرمایه گذاری تحقیقات سرطان انگلیس انجام شد.

دکتر ساموئل اسمیت از تحقیقات سرطان انگلیس و هم چنین عضو دانشگاه لیدز عنوان کرد این یافته ها نشان می دهد که پزشکان چطور می توانند در مورد مزایا و اثرات جانبی درمان های پیشگیرانه مانند مصرف تاموکسیفن با بیماران شان صحبت کنند. مهم است که انتظارات را مدیریت کرده و اطلاعات دقیقی را در مورد اثرات جانبی خاص فراهم کنیم هم چنین بیماران را آگاه سازیم که چطور علائم را از هم تمایز دهند. او این چنین جمع بندی کرد نرخ افت مشاهده شده در مراحل اولیه این کارآزمایی بالینی نشان می دهد که باید خانم ها را به لحاظ درک و کنترل عوارض جانبی که می تواند با درمان مرتبط باشد پشتیبانی بیشتری کنیم.

سارا ویلیامز مدیر اطلاعات سلامت تحقیقات سرطان عنوان کرد داروهایی مانند تاموکسیفن و آناستروزول می تواند ریسک بیماری را کاهش دهد اما ممکن است منجر به بروز عوارضی گردد و تحقیقات این چنینی نشان می دهد باید درک بیشتری از عوارض جانبی که توسط خانم ها تجربه می شود به دست آوریم و باید آن ها را در زمینه تصمیم گیری صحیح پشتیبانی کنیم تا بهترین انتخاب برای آن ها ایجاد شود. علاوه بر این ویلیامز توصیه کرد که در صورت تجربه علائمی غیر معمول به پزشک خود مراجعه کنید و در این مورد با او صحبت کنید.

این یافته ها در همایش سرطان پستان سان آنتونیو در تگزاس ارائه شده است. تحقیقات ارائه شده در نشست ها باید تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته شود.

تاریخ انتشار: 1395/10/18
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه