آیا شما به اندازه توصیه شده در دستورالعمل های رژیمی ایالات متحده آمریکا از غلات سبوس دار استفاده می کنید؟ (یعنی حدود سه وعده در روز).

بنا به گفته دکتر چی سان از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، اغلب افراد در آمریکا فقط یک بار در روز از این دسته غذایی مهم استفاد می کنند. اما بر اساس تحقیق دکتر سان و همکارانش که در تاریخ 13 ژوئن 2016 در ژورنال Circulation منتشر شد، افزایش مصرف غلات سبوس دار مانند گندم یا جو می تواند ریسک مرگ زودرس را کاهش دهد. در این بررسی اطلاعات تقریبا 800000 خانم و آقا مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد در طول دوره تحقیق، آن هایی که سه وعده غلات به طور روزانه مصرف می کردند در مقایسه با کسانی که اصلا از غلات استفاده نمی کردند، ریسک مرگ به طور کلی تا 20 درصد در آن ها کمتر بود، ریسک مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی تا 25 درصد کاهش یافت و ریسک مرگ ناشی از سرطان نیز تا 14 درصد کاهش می یافت.

در این تحقیق اثبات نشد که غلات سبوس دار از مرگ زودرس پیشگیری می کند، بلکه شواهدی را نشان داد که مصرف غلات سبوس دار و ذرت بو داده می تواند برای سلامتی فرد نقش مهمی در پی  داشته باشد. دکتر سان عنوان کرد غلات حاوی فیبر، منیزیم، ویتامین و ترکیبات فیتوشیمیایی هستند. به طور کلی این ترکیبات می تواند ریسک دیابت، بیماری قلبی عروقی و سرطان کولون را کاهش دهد. او هم چنین ادامه داد می توانید غلات سبوس دار را به صورت ساندویچی استفاده کنید که حداقل یک تکه نان سبوس دار در آن وجود داشته باشد و یا این که سعی کنید 50 درصد برنج مصرفی تان را با برنج قهوه ای میکس کنید.

تاریخ انتشار: 1395/06/28
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.health.harvard.edu

برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه