تحقیقات جدید نشان می دهد که رعایت رژیم غذایی مدیترانه ای طول عمر بیماران قلبی را افزایش می دهد.

دکتر جیووانی دو گائتانو Giovanni de Gaetano از دپارتمان اپیدمیولوژی موسسه I.R.C.C.S. Neuromed در ایتالیا عنوان کرد پایبند بودن به رژیم غذایی مدیترانه ای ریسک مرگ و میر را نه تنها در جمعیت معمولی کاهش می دهد (که البته نکته ای شناخته شده است) بلکه در افرادی که دچار حملات قلبی نیز شده اند، مفید خواهد بود.

دکتر گائتانو افزود در بررسی که انجام شد در دو گروهی که به طور متوسط و به طور شدیدی به رژیم غذایی مدیترانه ای پایبند بودند، علل مرگ و میر در حد معنی داری کاهش یافت اما این نتایج در افرادی که این رژیم غذایی را به طور کامل دنبال می کردند، قابل ملاحظه بود. کاهش در این گروه حدود 37 درصد بود.

در این بررسی حدود 1200 بیمار در کشور ایتالیا حضور داشتند. در طول دوره پیگری 7 ساله ای که انجام شد 208 نفر جان خود را از دست دادند.

بررسی های بیشتر نشان داد کاهش ریسک مرگ و میر با افزایش مصرف برخی غذاها در رژیم غذایی مدیترانه ای ارتباط داشت: سبزیجات، ماهی، میوه، مغزیجات و روغن زیتون.

بر اساس گفته دکتر گائتانو از انجمن کاردیولوژی آمریکا، این نتایج ما را بر آن داشت که به مکانیسم اثر محافظتی رژیم غذایی مدیترانه ای بپردازیم.

این تحقیق در نشست سالانه  انجمن کاردیولوژی اروپا در رم ارائه شده است. تحقیقات ارائه شده در این نشست ها تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

دکتر گائتانو در عین حال مشاوره هایی برای پزشکان داشت.

او عنوان کرد پزشکان باید عادات غذایی افراد را مورد پرسش و بررسی قرار دهند. البته آن ها به نسخه کردن داروهایی مانند استاتین ها، آسپرین و غیره ادامه خواهند دارد، اما نمی توانند مصرف دارو را تنها راه درمان بیماری های قلبی بدانند. این پیشنهادات نشان می دهد توصیه برای دنبال کردن رژیم غذایی سالم می تواند به اندازه نسخه کردن دارو از اهمیت برخوردار باشد.

تاریخ انتشار: 1395/06/15
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه