خانم های باردار چاق می توانند ریسک دیابت بارداری را با انجام ورزش منظم (سه بار در هفته) کاهش دهند هم چنین به این ترتیب فشار خون آن ها نیز کاهش می یابد.

دکتر Trine Moholdt از دانشگاه نروژ عنوان کرد کاهش ریسک عوارض ناشی از چاقی در دوران بارداری ضروری است زیرا این عوارض می تواند تاثیرات بلند مدتی را برای مادر و فرزندش در پی داشته باشد.

او افزود ما به همه خانم ها مادامی که دلیل پزشکی برای عدم ورزش کردن وجود ندارد، توصیه می کنیم در دوران بارداری ورزش کنند.

خانم های چاق در خطر عوارض بیشتری مانند ابتلا به دیابت بارداری و فشار خون بالا قرار دارند. آن ها ممکن است در طول بارداری اضافه وزن بیشتری در مقایسه با خانم های لاغر تر پیدا کنند. احتمال انجام سزارین  هم چنین به دنیا آوردن نوزادانی بزرگتر در خانم های باردار چاق بیشتر است.

در تحقیقی جدید، 91 درصد خانم های باردار به صورت تصادفی در یکی از دو گروه قرار گرفتند: یک گروه سه بار در هفته و تحت نظر سر پرست ورزش می کردند (پیاده روی با سرعت متوسط روی تردمیل به مدت 35 دقیقه و شرکت در تمرین های قدرتی به مدت 25 دقیقه). گروه دیگر مراقبت پریناتال استاندارد را دریافت می کرد.

در گروه اول 2 خانم به دیابت دوران بارداری مبتلا شدند و در گروه دوم که درمان استاندارد را دریافت می کردند 9 خانم به دیابت دوران بارداری مبتلا شدند. علاوه بر آن خانم هایی که ورزش می کردند تا مدت کوتاهی قبل از زایمان فشارخون کمتری داشتند.

محققین متذکر شدند همه خانم ها در گروه اول در تمام جلسات ورزشی شرکت نکردند و مقدار ورزشی که انجام می دادند چندان شدید نبود.

Kirsti Krohn Garnaes که در این تحقیق حضور داشت عنوان کرد این یافته ها نشان داد آموزش های کوچک نیز در دوران بارداری می تواند موثر باشد.

این تحقیق به صورت آن لاین در تاریخ 26 جولای در PLOS Medicine منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/06/04
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه