در دستورالعمل مربوط به رژیم غذایی 2020-2015 در آمریکا، تاکید بر آن است که از غذاهای سالم به سمت برنامه های غذایی سالم پیش رویم. دانشمندان هم چنین بر نقش رژیم غذایی در پیشگیری از پوکی استخوان تمرکز دارند.

تیمی متشکل از محققین آلمانی داده های به دست آمده از بیش از 90000 خانم را مورد بررسی قرار دادند که در برنامه سلامت زنان WHI ثبت نام کرده بودند، زمان ورود به آزمون متوسط بازه سنی شرکت کنندگان 50 تا 79 سال بود.

شرکت کنندگان پرسشنامه فراوانی غذایی WHI را در شروع آزمون تکمیل کردند. رژیم غذایی افراد نزدیک به یکی از این چهار الگوی غذایی بود: رژیم غذایی مدیترانه ای، شاخص تغذیه سلامت Healthy Eating Index 2010، شاخص تغذیه سلامت جایگزین Al-ternate Healthy Eating Index 2010 و رویکردهای تغذیه ای برای توقف فشار خون بالا یا رژیم غذایی DASH. در طول 15.9 سال پیگیری خانم هایی که الگوی غذایی شان نزدیک به روش تغذیه مدیترانه ای بود (مصرف سبزیجات، میوه ها، غلات، مغزیجات و دانه ها، روغن های گیاهی و ماهی و مرغ) در مقایسه با کسانی که به برنامه های غذایی سالم دیگر پایبند بودند (از جمله رژیم غذایی DASH که بر مصرف فرآورده های لبنی کم چرب متمرکز است)، کمتر در خطر شکستگی لگن قرار داشتند.

این تحقیق به صورت آن لاین در 28 مارچ 2016 در ژورنال JAMA Internal Medicine منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/05/24
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.health.harvard.edu

برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه