یافته های جدید نشان داده است افرادی که بعد از حمله قلبی دچار نارسایی قلبی می شوند ممکن است بیشتر در خطر ابتلا به سرطان قرار داشته باشند. از جمله سرطان هایی که ریسک ابتلا به آن در چنین شرایطی بالاست عبارت است از: ریه و سیستم گوارشی.

دکتر Veronique Roger متخصص اپیدمیولوژی در کلینیک مایو در روچستر در ایالت مینه سوتا اظهار داشت بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی طیفی از بیماری ها را تجربه می کنند و باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.

محققین عنوان کردند این تحقیق به گونه ای طراحی نشده بود تا علل این ارتباط را مشخص کند. بنابراین تعداد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که تشخیص سرطان در آن ها داده شده کوچک بود.

دکتر روگر افزود این تحقیق بر اهمیت مانیتور مرتب بیماران قلبی تاکید دارد.

تحقیقات قبلی کلینیک مایو نشان داد نارسایی قلبی تا 70 درصد ریسک بروز سرطان را افزایش می دهد. بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، قلب ضعیفی دارند به نحوی که نمی تواند خون کافی مورد نیاز بدن را پمپ کنند (این شرایط می تواند کشنده باشد). در این بیماران مایعات ایجاد شده در پاها می تواند تورم های دردناکی را ایجاد کند.

در تحقیق جدیدی که انجام شده است بیش از 1000 نفر از مینه سوتا حضور داشتند دچار حمله قلبی شده بودند. متوسط سنی آن ها 65 سال بود و 60 درصد آن ها مرد بودند. محققین سلامت  داوطلبان را به مدت 5 سال تحت نظر قرار دادند.

از گروه بیماران 228 نفر به نارسایی قلبی دچار شدند (21 درصد) و 98 نوع سرطان نیز ایجاد شد (این سرطان ها غیر از سرطان پوست غیر ملانوم بود). 8 درصد بیمارانی که نارسایی قلبی نداشتند نیز به سرطان دچار شدند در حالی که این آمار در بین افراد مبتلا به نارسایی قلبی 12 درصد بود.

بعد از این که محققین فاکتورهایی مانند سن، جنسیت و سایر شرایط سلامت را لحاظ کردند دریافتند بیماران مبتلا به نارسایی قلبی 71 درصد بیشتر شانس ابتلا به سرطان را دارند و این در مقایسه با افرادی است که از حمله قلبی جان سالم به در برده اما به نارسایی قلبی دچار نشده اند.

به هر حال محققین دریافتند نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی و افرادی که به نارسایی قلبی دچار نیستند مشابه است.

نزدیک به 29 درصد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که به سرطان نیز دچار بودند به تومورهایی در دستگاه تنفس، مبتلا شدند در حالی که این آمار در بین بیمارانی که به نارسایی قلبی مبتلا نبودند 17 درصد بود. آمار مشابهی نیز در مورد سرطان های گوارشی وجود داشت.

دکتر روگر عنوان کرد این یافته ها نشان می دهد سیگار کشیدن و مصرف الکل می تواند در ابتلا به نارسایی قلبی و سرطان موثر باشد.

دکتر Gregg Fonarow متخصص قلب و عروق از دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس اظهار داشت افزایش ریسک سرطان احتمالا به دلیل افزایش تست ها و مراقبت های پزشکی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نیست. بروز سرطان تا سال های بعد از شروع حمله قلبی افزایش نمی یابد و نشان می دهد که بروز سرطان ناشی از تست های اضافی که بیماران مبتلا به نارسایی قلبی دریافت می کنند، نخواهد بود.

او افزود نارسایی قلبی می تواند نرخ بروز سرطان را از طریق اختلال در عملکرد سلول ها و افزایش التهاب در بدن ایجاد کند.

او گفت بعید است داروهای به کار رفته در درمان بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ریسک بروز سرطان را افزایش دهد زیرا در کارآزمایی های بالینی تصادفی که در مورد این داروها انجام شده است، افزایش ریسک سرطان به دلیل مصرف طولانی مدت این دارو ها به دست نیامده است.

بیماران مبتلا به نارسایی قلبی برای محافظت از سرطان چه باید بکنند؟ دکترFonarow  پیشنهاد می کند این بیماران باید در مورد انجام تست های غربالگری سرطان در سنین مختلف با پزشک خود مشورت کنند.

این یافته ها در 19 جولای در ژورنال کاردیولوژی کالج آمریکا American College of Cardiology منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/05/16
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه