(استنت ساختاری لوله مانند می باشد که آن را وارد عروق خونی، کانال و یا مجرا می کنند و هدف آن برطرف کردن انسداد است).

نخستین استنت قابل جذب برای بدن توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شد.

بنا به اخبار این آژانس، جذب سیستم (BVS (Absorb GT1 Bioresorbable Vascular Scaffold System حدود سه سال به طول می انجامد. این استنت یک لوله مشبک تو خالی است و به نحوی طراحی شده است که بتواند شریانی که قبلا مسدود شده را باز نگاه دارد. هم چنین داروی everolimus را نیز آزاد می کند به نحوی که رشد بافت های زخمی را کاهش دهد.

بنا به گفته FDA بیماری عروق کرونری سالانه در آمریکا منجر به مرگ 370000 نفر می گردد. این بیماری وقتی ایجاد می شود که رسوبات کلسترولی درون دیواره عروق ساخته شده و دیواره عروق را باریک می کند در نتیجه جریان خون به قلب کاهش می یابد. علائم این بیماری درد در ناحیه قفسه سینه، تنگی نفس و ضعف است. این شرایط اغلب با استفاده از روشی به نام آنژیوپلاستی(angioplasty) درمان می شود، طی آنژیوپلاستی دستگاهی شبیه بالون داخل شریان قرار می گیرد تا عروق باز شود. اما بافت های زخمی که ممکن است در استنت ایجاد شود خود منجر به تنگ شدن مجدد عروق می شود.

استنتی که جدیدا مورد تایید قرار گرفته است از پلیمری زیست تخریب پذیر تشکیل شده و به گونه ای طراحی شده است که می تواند توسط بدن جذب شود. در این مورد جذب دستگاه شریان را از شر مواد خارجی رها می کند. وقتی محصول در بدن جذب شود چهار مارکر پلاتینی باقی می ماند و این به پزشک نشان می دهد که استنت کجا کار گذاشته شده است.

این محصول در ارزیابی های بالینی متشکل از 2000 بیمار مورد بررسی قرار گرفت. در مقایسه با استنت های استاندارد فلزی، این محصول توانست به لحاظ آماری در کاهش بروز عوارض و مشکلات قبلی به اندازه استنت های معمولی موثر باشد و هم چنین از بروز لخته خونی در دستگاه نیز پیشگیری به عمل آمده است.

این استنت جدید توسط Santa Clara واقع در کالیفرنیا تولید می شود.

تاریخ انتشار: 1395/05/10
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه