یافته های جدید نشان می دهد فعالیت فیزیکی می تواند طول عمر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را افزایش دهد.

Rod Taylor از واحد بالینی دانشگاه پزشکی اکستر (Exeter) در انگلیس گفت بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نباید این گونه فکر کنند که ورزش به آنها آسیب می رساند و یا سبب مرگ شان می شود. او در اخبار انجمن کاردیولوژی اروپا گفت ورزش برای این افراد بسیار خوب است و سبب می شود احساس بهتری داشته باشند و بیشتر عمر کنند.

این یافته ها نتیجه آنالیز 20 کارآزمایی بالینی است که در آن بیش از 4000 نفر مبتلا به نارسایی قلبی حضور داشتند. به طور کلی، ورزش با 18 درصد کاهش ریسک مرگ و 11 درصد کاهش ریسک بستری شدن در بیمارستان همراه است، این داده ها در مقایسه با کسانی به دست آمده که ورزش نمی کرده اند.

این گروه تحقیقی نتوانست علت این مشاهده را اثبات کند اما به گفته محققین صرف نظر از شدت نارسایی قلبی و یا سن، شانس افزایش بقا هم در مردان و هم در زنان مشاهده شده است.

نارسایی قلبی به آن معناست که قلب دیگر قادر نیست نیاز بدن را به طور موثری برآورده سازد. علائم آن عبارت است از تنگی نفس، خستگی و تجمع مایعات در پاها. درمانی برای این شرایط وجود ندارد و در آمریکا بر اساس آمار موسسه ملی قلب، ریه و خون، 5.7 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند.

دکتر تیلور گفت ورزش کردن می تواند به نفع بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باشد، زیرا تناسب فیزیکی را بهبود می بخشد، اکسیژن بیشتری به قلب می رساند، ریسک ناهنجاری های ریتمی قلب را که می تواند منجر به مرگ ناگهانی شود نیز کاهش می دهد و گردش خون را تقویت می کند.

دکتر تیلور همچنین افزود انجام ورزش های سنگین توصیه نمی شود. افزایش فعالیت فیزیکی روتین مانند پیاده روی به مدت 20 تا 30 دقیقه سه بار در هفته سبب می شود بیمار کمتر از نفس بیفتد.

اما قبل از شروع برنامه ورزشی باید با پزشک خود مشورت کنید.

دخالت های شخصی و منابع هدفمند از مباحث داغ در بحث مراقبت محسوب می شود. تحقیق ما نشان می دهد همه بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باید به ورزش کردن تشویق شوند. سیاست گذاران و پزشکان نباید منکر این نکته باشند که بیماران مبتلا به نارسایی قلبی شانس شرکت در توانبخشی ورزشی را دارند. 

این یافته ها در روز دوشنبه در فلورانس ایتالیا در نشست سالانه انجمن متخصصین قلب اروپا در بحث نارسایی قلبی ارائه شد. یافته های ارائه شده در مجامع پزشکی تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی معتبر در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

تاریخ انتشار: 1395/03/16
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه