یک مطالعه جهانی نشان داد خانم ها دو برابر مردان در خطر مرگ ناشی از حملات خطرناک قلبی قرار دارند.

بر اساس گفته Hyon Jae Lee از دانشگاه Yale اگر چه نرخ مرگ و میر افت کرده است اما هنوز بعد از حمله ای به نام انفارکتوس میوکاردیال ناشی از افزایش جز  ST-segment elevation myocardial infarction یا STEMI هنوز تفاوت های معنی داری در میزان بقا وجود دارد.

این مطالعه نشان می دهد تفاوت جنسیتی بین زنان و مردان به لحاظ نتایج مرگبار ناشی از STEMI وجود دارد.

محققین بیش از 700000 بیمار که دچار STEMI شده بودند را در 29 کشور و در 6 منطقه جغرافیایی مورد آنالیز قرار دادند. در همه مناطق، نشان داده شد ارائه درمان مناسب برای خانم ها به تاخیر می افتد و نرخ مرگ در بیمارستان در خانم ها دو برابر مردان است. بنابراین خانم ها 70 درصد بیشتر در خطر مرگ ناشی از حمله قلبی در سی روز، شش ماه و یک سال بعد از حمله قرار دارند.

این یافته ها در نشست انجمن قلب کاردیولوژی آمریکا ارائه شده است. باید توجه داشت یافته های ارائه شده در نشست ها پیش از منتشر شدن در ژورنالی کارشناسی شده باید در حد مقدماتی در نظر گرفته شوند.

لی عنوان کرد در همه نقاط جهان این مشکل وجود دارد، حتی در آمریکا و اروپا که مراقبت های مربوط به STEMI بهینه سازی شده است نیز با چنین آماری رو به رو هستیم. این یافته ها نشان می دهد که باید بررسی کنیم چرا خانم ها دو برابر آقایان در خطر مرگ ناشی از حملات قلبی قرار دارند.

محققین می گویند شکاف جنسیتی احتمالا به دلیل آگاهی ما درباره علائم STEMI، دسترسی به مراقبت های درمانی و سایر فاکتور ها می باشد. برای مثال خانم ها زمانی که مسن تر می شوند از این نوع حمله قلبی رنج می برند و ممکن است مشکلات دیگری از جمله دیابت نیز در این میان مطرح باشد.

محققین کشف کردند خانم ها در مقایسه با آقایان، از زمان ورود به بیمارستان، قبل از این که ورود جریان خون به قلب بازیابی شود، به طور متوسط 5.3 دقیقه تاخیر دارند. محققین می گویند این زمان قابل توجهی است، باید توجه داشت به حداقل رساندن زمان درمان در میزان بقا بسیار تاثیر دارد.

تاریخ انتشار: 1395/02/05
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت https://www.nlm.nih.gov
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه