بر اساس مطالعات جدید قربانی یک خشونت شدن می تواند ریسک بیماری عروقی و احتمالا سکته را در خانم ها افزایش دهد.

دکتر Mario Flores دستیار تحقیقاتی موسسه ملی بهداشت در مکزیکوسیتی گفت لازم است تا بخش مراقبت های بهداشتی و اجتماعی هر دو از اهمیت در معرض خشونت قرار گرفتن و تاثیر آن نه تنها بر رفاه اجتماعی بلکه بر سلامت طولانی مدت زنان آگاه باشند.

در بررسی انجام شده 634 خانم سالم که متوسط سن شان 49 سال بود و اهل مکزیکو بودند مورد بررسی قرار گرفتند که آیا انواع مختلفی از خشونت یا بی توجهی را دیده و یا تجربه کرده اند. آن ها تحت تست های تصویربرداری پزشکی قرار گرفتند تا ضخامت عروق خونی اصلی شان در گردن (که خون را به مغز حمل می کند) اندازه گیری شود.

عروق خونی موجود در گردن در کسانی که از خشونت فیزیکی رنج برده اند 1.5 برابر باریکتر از کسانی بود که قربانی خشونتی نشده بودند. این باریک شدن عروق ریسک سکته را افزایش می دهد.

این تحقیق در نشست انجمن قلب آمریکا در Phoenix ارائه شد و تنها نشان داده شد بین خشونت و بیماری های عروقی یا ریسک سکته ارتباطی وجود دارد اما علت این ارتباط مشخص نشد.

فلورس طی اخباری گفت اگر چه این یافته ها به لحاظ نظری نشان میدهد که در معرض انواعی از خشونت ها قرار گرفتن می تواند بر سلامت زنان تاثیر بگذارد، اما برای به دست آوردن داده های کافی به نحوی که بتواند عملکرد بالینی را بر اساس آن تغییر داد و راهنمای عمومی را فراهم کرد به آنالیز ها و مطالعات بیشتری نیاز داریم.

بر اساس گفته محققین تحقیقات قبلی نشان داد که در معرض خشونت واقع شدن می تواند سبب افسردگی، اعتیاد و سایر مشکلات در زنان شود.

به طور کلی، باید توجه داشت تحقیقات ارائه شده در نشست ها قبل از منتشر شدن در ژرونالی معتبر و کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

تاریخ انتشار: 1395/01/28
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت https://www.nlm.nih.gov
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه