بر اساس یافته های جدید، مشخص شده است خون رسانی به قلب در حین ورزش در خانم های مبتلا به اختلال اضطراب کم است. محققین عنوان کرده اند پزشکان برخی اوقات علائم بیماری قلبی در این خانم ها را نادیده می گیرند.

محققین دریافتند خانم های مبتلا به اضطراب که بیماری قلبی در مورد آنها هرگز تشخیص داده نشده، 75 درصد بیشتر در خطر کاهش میزان خون رسانی به قلب در حین فعالیت قرار دارند.

Kim Lavoie به عنوان مسئول این تحقیقات می گوید این یافته ها نشان می دهد علائم اضطراب مانند درد و احساس ناخوشایند در قفسه سینه یا تپش قلب - که می تواند با بیماری های قلبی تداخل داشته باشد- ممکن است بیماری قلبی در خانم ها را مخفی کند. و این مسئله به تشخیص اشتباه منجر می شود.

او که خود متخصص روانشناسی در دانشگاه کبک واقع در مونترال و مسئول بخش تحقیقات بیماری های مزمن در بیمارستان du Sacre-Coeur de در کانادا می باشد گفت اگر شما خانم هستید و علائمی مانند خستگی و نفس های کوتاه دارید همچنین واقعا دچار اضطراب هستید و سابقه ای از بیماری های قلبی را ندارید، ممکن است پزشک در تشخیص اصلی سردرگم شود. به عبارتی پزشک ممکن است این علائم را بیشتر به اضطراب نسبت دهد تا وجود بیماری های قلبی، در نتیجه ممکن است تشخیص اشتباه در مورد شما انجام شود.

این یافته ها به صورت آن لاین در تاریخ 23 فوریه در ژورنال Cardiovascular Quality and Outcomes منتشر شد.

محققین عنوان کردند در مقایسه با مردان اضطراب اختلال شایع تری در خانم ها محسوب می شود و ارتباطی بین این گونه اختلالات و مشکلات قلبی وجود دارد.

میزان مرگ و میر بین مردان و زنان در اثر بیماری های قلبی مشابه است، همچنین بیماری های قلبی یکی از عوامل مرگ در خانم های آمریکایی محسوب می شود زیرا بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها 1 مورد از هر 4 مورد مرگ در خانم ها به دلیل بیماری های قلبی است.

بر اساس گفته این مرکز، خانم ها در طول حمله قلبی علائم متفاوتی را در مقایسه با مردان تجربه می کنند. برای مثال، درد  قفسه سینه در خانم ها دردی تیز و سوزاننده است همچنین درد اغلب در گردن، فک، گلو، شکم و یا کمر وجود دارد.

وقتی علائم مربوط به اضطراب نیز با این علائم ترکیب شود، وضعیت واقعی سلامت یک خانم ممکن است به اشتباه تفسیر شود.

در این بررسی محققین 2300 بیمار از جمله 760 خانمی را بررسی کردند که تست استرس ورزش و معاینات روانپزشکی در مورد آن ها انجام شده بود.

در تست ورزش میزان کاهش جریان خون (ایسکمی) بررسی می شود، که می تواند سبب کاهش  اکسیژن رسانی به قلب شود و فاکتور جنسیت و اضطراب و خلقیات نیز در نظر گرفته شد.

Lavoie و تیم تحقیقاتی او دریافتند خانم های مبتلا به اضطراب در مقایسه با خانم هایی که به اضطراب دچار نیستند، بیشتر علائمی مبنی بر ایسکمی را نشان می دهند.

دکتر Karla Kurrelmeyer متخصص قلب در مرکز بیماری های قلبی عروقی در تگزاس عنوان کرد پزشکان سال هاست در تلاشند تا ارتباط بین بیماری های قلبی و اضطراب را کشف کنند، به نظر می رسد ارتباطی بین اضطراب و پریشانی و بیماری های قلبی وجود دارد و سیستم عصبی نیز در این میان دخالت دارد.  

او با Lavoie موافق بود که خانم های مبتلا به اضطراب دچار کاهش خون رسانی به قلب هستند و شاید این به دلیل وجود بیماری قلبی در آن ها باشد که به درستی تشخیص داده نشده است.

Kurrelmeyer که خود در این تحقیق شرکت نکرده بود گفت، خانم های مبتلا به اضطراب باید به طور جدی تحت درمان قرار بگیرند زیرا به طور مکرر دچار ایسکمی می شوند و پزشکان باید تست های دقیق تری انجام دهند تا مطمئن شوند علائم ایجاد شده به دلیل اضطراب است یا این که بیماری قلبی عروقی در این میان دخالت دارد.

Lavoie گفت خانم های مبتلا به اضطراب یا افسردگی که در مورد بیماری قلبی نگرانی دارند می توانند از پزشک خود بخواهند تا بررسی های بیشتری در مورد آنها انجام شود.

او گفت پزشکان باید بدانند که اضطراب می تواند علائم مشابهی با بیماری های قلبی داشته باشد و حتی سبب مخفی ماندن بیماری قلبی شود، در نتیجه باید تست های تشخیصی دقیقی انجام شود تا احتمال وجود بیماری قلبی کنار گذاشته شود.

تاریخ انتشار: 1395/01/07
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه