میکرونیدلینگ روشی ایمن و اثربخش در جوان سازی پوست تمایل انسان به داشتن ظاهری زیباتر منجر به ایجاد روش ها و تکنیک های مختلفی برای جوان سازی و رفع نواقص ظاهری شده است. در این میان، صورت در زیبایی افراد نقش کلیدی ایفا می کند چرا که بیشترین جلوه را در تعاملات انسانی دارد. یکی از این روش‌های درمانی برای جوان‌سازی و رفع نواقص ظاهری، میکرونیدلینگ یا درمان از طریق القاء سنتز کلاژن زیرجلدی است. در این روش، از میکرونیدل‌ برای ایجاد جراحت های محدود در ناحیه درم استفاده می شود. این کار منجر به تحریک فرآیندهای ترمیم بافت و در نهایت بازسازی[1] و بازآرایی[2] طبیعی پوست می شود. امروزه میکرونیدلینگ به عنوان روشی ایمن و اثربخش شناخته شده است و کاربردهای آن به طور فزاینده ای رو به افزایش است. در سال های اخیر، میکرونیدلینگ کاربرد روزافزونی در درمان انواع اسکارها با اتیولوژی های مختلف شامل اسکارهای ناشی از…
آکنه و اسکار ناشی از آکنه آکنه را می توان شایع ترین بیماری پوستی به حساب آورد. این بیماری در بیش از 80٪ از نوجوانان شایع است. مهمترین عارضه جانبی آکنه، اسکار ناشی از آکنه است که تقریباً در تمام بیماران حتی در افراد با درجات خفیف آکنه نیز مشاهده می شود. پاتوژنز اسکار آکنه آتروفیک به احتمال زیاد به مدیاتورهای التهابی و تخریب آنزیمی فایبرهای کلاژنی و چربی زیر پوستی مربوط می شود. با این وجود، عوامل دیگری از جمله دستکاری ضایعات توسط بیمار می تواند مزید بر علت شود. مطالعات مختلف حاکی از تأثیر انکارناپذیر آکنه و اسکار ناشی از آکنه بر کیفیت زندگی بیماران است. پیگمنتیشن متعاقب آکنه که سبب ایجاد اسکارهای پیگمنه می شود نیز می تواند بر اثرات نامطلوب آکنه بر روی بیماران بیفزاید. در بیش از نیمی از بیماران با پوست تیره، هایپرپیگمنتیشن متعاقب آکنه دیده شده است. پاتوژنز این پدیده پیچیده است و…
مراقبت های بعد از برداشتن ضایعات پوستی از اهمیت برخوردار است زیر احتمال بروز عفونت وجود خواهد داشت. برای مثال مراقبت از بخیه، شستشوی زخم بخیه، روش تعویض پانسمان بخیه همچنین نحوه شستشوی زخم باز، عدم ضد عفونی زخم با الکل، چسبیدن پانسمان به زخم و روش کندن پانسمان از موارد مهمی است که باید بدان توجه داشت.
با تغییر سطح هورمون ها در دوران یائسگی، میزان رطوبت، چربی و کلاژن پوست نیز کاهش می یابد و بدین ترتیب پوست مستعد خشکی، چروک و افتادگی در سن یائسگی می گردد. شما می توانید با برخی از اقدامات به منظور مراقبت از پوست در یائسگی، برخی از تغییرات پوستی ناشی از افزایش سن را برطرف سازید.
تاثیر آلودگی هوا بر پوست اثری غیر قابل انکار است. آلاینده های مختلفی عامل آلودگی هوا هستند و تاثیر آلودگی هوا بر پوست را توجیه می کنند. در این مقاله با برخی از این آلاینده ها و اثرات آن ها آشنا می شویم.
دکتر خلیل الله حامد پور متخصص پوست، مو و زیبایی توصیه هایی را در مورد عدم مراجعه به افراد غیر متخصص و غیر پزشک و نپذیرفتن درمان های پیشنهادی آنها عنوان می نمایند و توضیحاتی در این باره ارائه می دهند.
بیوتین همان ویتامین ب 7 است که در بدن به شکستن چربی و کربوهیدرات ها کمک می کند و بدین ترتیب در تولید انرژی نقش دارد. در این مقاله با کاربردها و برخی از عوارض بیوتین آشنا می شویم.
جراحت پوستی ممکن است در نواحی مختلف بدن و در شکل و شدت متفاوت ایجاد شود که نحوه پانسمان کردن و مراقبت از آن ها نیز متفاوت خواهد بود. برای بیشتر جراحات پوستی، شما در ابتدا باید برای جدا کردن آلودگی ها جراحت را با آب تمیز کنید و بدین ترتیب احتمال بروز عفونت را کاهش دهید. در ادامه با نکاتی در مورد مراقبت از انواع جراحات پوستی آشنا می شویم.
صفحه1 از3

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه