دکتر عنایت اله کریمیان فوق تخصص جراحی قلب و عروق در این مقاله به موضوع خطرات فشار خون بالا پرداخته و توضیحاتی ارائه می نمایند.
بتا بلوکرها دسته دارویی هستند که با کاهش سرعت و قدرت ضربان قلب در درمان بیماری ها و شرایطی چون فشار خون بالا، نارسایی قلبی، میگرن و... به کار می روند. در این مقاله با موارد استفاده و عوارض بتا بلوکرها بیشتر آشنا می شویم.
دیورتیک ها از جمله داروهایی هستند که با افزایش دفع مایعات از بدن از طریق ادرار، در درمان فشار خون بالا و مشکلات قلبی ناشی از فشار خون کمک کننده خواهند بود. در این مقاله نکاتی را پیرامون مکانیسم اثر، موارد استفاده، عوارض و انواع دیورتیک ها بررسی می کنیم.
علل فشار خون ثانویه شامل موارد بسیاری هستند که اندام ها و بافت های مختلف را درگیر کرده و موجب بالا رفتن فشار خون شده اند.
فشار خون بالا اورژانسی وضعیتی است که در آن هر دو فشار خون سیستولی و دیاستولی بسیار بالاتر از حالت نرمال هستند. در ادامه علل، علائم و درمان فشار خون بالا اورژانسی را بررسی می کنیم.
مهار کننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین داروهایی هستند که با ریلکس کردن عضلات عروق خون به درمان فشار خون بالا و میگرن کمک می کنند. در ادامه با انواع، مکانیسم اثر، موارد استفاده و عوارض جانبی ناشی از این داروها بیشتر آشنا می شویم.
درمان فشار خون بالا در ابتدا از طریق اعمال تغییراتی در سبک زندگی انجام می شود. در مواردی که این اقدامات به تنهایی در درمان فشار خون بالا موثر نیستند، مصرف برخی داروها نیز توصیه می شود.
داروهای فشار خون داروهایی هستند که برای پایین و تحت کنترل در آوردن فشار خون بالا تجویز می شوند. در ادامه به دسته های داروهای فشار خون بیشتر آشنا می شویم.
صفحه1 از2

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه