میکروپیل نوعی لایه برداری سه مرحله ای و خفیف پوست می باشد که سبب برداشتن سلول های مرده و جوانسازی پوست می گردد. پس از انجام میکروپیل باید از ضد آفتاب مناسب روی پوست استفاده کنید. بروز پوسته پوسته شدن، خشکی و ورم پوست پس از انجام میکروپیل ممکن خواهد بود. انجام میکروپیل در برخی افراد مانند افراد مبتلا به آکنه فعال ممنوع می باشد.

دروانا: 

میکروپیل چیست؟

میکروپیل نوعی درمان سه مرحله ای است که در مطب متخصص پوست انجام می گیرد و سبب بهبود ظاهر پوست خواهد شد. انجام میکروپیل برای همه انواع پوست ها و از جمله پوست های تیره نیز مناسب می باشد. در میکروپیل از محلول شیمیایی ملایمی استفاده می شود بنابراین میکروپیل لایه برداری عمیق محسوب نمی گردد. همچنین میکروپیل نمی تواند برای درمان اسکارها یا چروک های عمیق مناسب باشد. برای رفع این موارد به محلول های شیمیایی لایه برداری قوی نیاز خواهید اشت.

نتایج حاصل از میکروپیل ممکن است در یک جلسه ظاهر شود اما برای دریافت بهترین نتایج مبنی بر جوانسازی پوست به مجموعی از جلسات درمانی نیاز خواهد بود.

میکروپیل می تواند در موارد زیر به عنوان گزینه ای موثر استفاده شود:

  • برداشتن سلول های مرده ای که در سطح پوست وجود دارند
  • بهبود بافت پوست
  • بهبود آثار ناشی از آفتاب سوختگی
  • کاهش اندازه منافذ پوستی
  • بهبود چروک های سطحی
  • بهبود اسکارهای خفیف

یکی از مزایای استفاده از میکروپیل آن است که پس از میکروپیل، مرطوب کننده ها، کرم های ویتامینه و آنتی اکسیدان هایی که به طور موضعی استفاده می کنید جذب بهتری خواهد داشت.

افراد بالغ که به دنبال دریافت نتایج منطقی و واقع گرایانه می باشند از انجام میکروپیل بهره خواهند برد. باید توجه داشت که افراد مبتلا به برخی بیماری های پوستی نمی توانند میکروپیل انجام دهند:

  • افراد مبتلا به روزاسه آ شدید
  • افراد مبتلا به آکنه های فعال
  • افراد مبتلا به درماتیت
  • افراد مبتلا به اگزما

میکروپیل: آمادگی

میکروپیل درمان ساده ای است که نیازی به آمادگی های قبلی ندارد. بهتر است در طول یک هفته قبل از انجام میکروپیل موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • کشیدن سیگار را کنار بگذارید (به این ترتیب جریان خون در شما بهبود می یابد)
  • مصرف محصولات حاوی آسپرین و سالیسیک را با مشورت پزشک قطع کنید.
  • مصرف محصولات روزانه پوستی حاوی گلایکولیک اسید را متوقف کنید.
  • از آفتاب گرفتن اجتناب کنید.
  • عدم تزریق کلاژن
  • عدم وکس کردن پوست صورت

میکروپیل: روش انجام

میکروپیل روشی برای جوانسازی پوست می باشد که تحت سه مرحله انجام می گیرد و درمان حدود 15 تا 20 دقیقه به طول می انجامد:

  • مرحله یک: برداشتن سلول های مرده پوست

ابتدا یک اسکراب فیزیکی انجام می شود و یا از محلول آنزیمی برای برداشتن سلول های مرده از سطح پوست استفاده می شود.

  • مرحله دوم: برداشتن سلول های مرده و آلودگی ها با محلول شیمیایی

اسید لاکتیک یا گلایکولیک 15 تا 30 درصد به مدت کوتاهی روی پوست استفاده می شود. به این ترتیب سطح پوست بیشتر تمیز می شود و آلودگی ها از داخل منافذ بیرون کشیده می شود.

  • مرحله سوم: درمان کرایوجنیک

در این مرحله از یخ خشک روی پوست استفاده می شود. حرکات مدور با استفاده از یخ خشک سبب فریز شدن و برداشت لایه های نازک و میکرو سلول های سطح پوست می گردد.

به دنبال انجام میکروپیل می توان از سرم ویتامینه روی نواحی تحت درمان استفاده کرد. تاثیرات ناشی از میکروپیل در یک تا دو هفته بعد از درمان مشهود خواهد بود. برداشتن سلول های مرده و تشکیل سلول های پوستی جدید ظاهر جوانی را در پوست ایجاد خواهد کرد. معمولا شش جلسه میکروپیل با فواصل دو هفته به افراد توصیه می گردد. پس از  آن نیز بهتر است هر سه ماه یک بار میکروپیل انجام گیرد.

میکروپیل: عوارض

آیا روش میکروپیل دردناک است؟

میکروپیل روشی دردناک نیست و نیازی به استفاده از مواد بی حس کننده ندارد. میکروپیل ممکن است تنها احساس گرم شدن را روی پوست به دنبال داشته باشد. در حقیقت بیشتر افرادی که میکروپیل انجام داده اند آن را شبیه به ماساژ پوستی توصیف کرده اند.

بعد از انجام میکروپیل ممکن است پوست جدید حساس تر بوده و نیاز به استفاده از ضد آفتاب وجود خواهد داشت تا نواحی تحت درمان از تابش خورشید در امان بمانند. شما پس از انجام میکروپیل تا جایی که ممکن است باید از تابش یو وی در امان بمانید. همچنین استفاده از کرم های مرطوب کننده برای هیدراسیون پوست می تواند مانع از تحریک پوست گردد.

به دنبال انجام میکروپیل ممکن است پوسته پوسته شدن، قرمزی، خشکی و ورم پوست را تجربه کنید. استفاده از کرم مرطوب کننده برای پیشگیری از خشکی موثر است. در برخی موارد می توان از کیسه های یخ نیز استفاده کرد. در بیشتر موارد ظرف یک تا دور روز پس از انجام میکروپیل علائم و مشکلات مذکور از بین خواهند رفت. اما در برخی موارد نادر احتمال تحریک شدید پوستی نیز وجود دارد.

در موارد بسیار نادر فرد ممکن است نسبت به ترکیبات شیمایی به کار رفته حساسیت نشان دهد. برای پیشگیری از بروز آلرژی بهتر است ابتدا پچ تست روی بخشی از پوست بیمار انجام گیرد و پس از آن میکروپیل انجام شود.

برگرفته از: وبسایت http://drmarcells.com.au

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه