تزریق چربی برای جوانسازی بصورت تزریق چربی از بدن به صورت انجام گیرد. اغلب کسانی که تزریق چربی داشته اند از نتایج آن بسیار راضی بوده اند. ماندگاری تزریق چربی در صورت به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. تورم بعد از تزریق چربی چندان نگران کننده نیست؛ زیرا در مدت کوتاهی برطرف می گردد.

دروانا:

تزریق چربی برای جوانسازی

تزریق چربی عبارت است از برداشت چربی از نواحی که تجمع چربی در آن بالا می باشد. سپس چربی برداشته شده وارد نواحی می گردد که حجم کافی ندارد مانند تزریق چربی از بدن به صورت و یا تزریق چربی به لب. تزریق چربی چه مدت دوام دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت ماندگاری تزریق چربی خوب است و به مدت طولانی باقی می ماند. کسانی که این تزریق را انجام داده اند معمولا از نتایج آن راضی اند . باید عنوان کرد این تزریق منجر به ایجاد نتایج طبیعی می گردد.

تزریق چربی به صورت زمانی توصیه می شود که:

  • پوست صورت شما ظاهری چروکیده داشته باشد
  • شما از نتایج حاصل از فیلرهای موقتی چندان راضی نباشید

ملاحظاتی در مورد فواید و عوارض تزریق چربی در صورت

  • تزریق چربی از بدن به صورت بر خلاف فیلرها احتمال بروز تاثیرات جانبی را کاهش می دهد.
  • کسانی که این تزریق را انجام داده اند از نتایج آن بسیار راضی اند؛ زیرا نتایج طبیعی بوده علاوه بر این ماندگاری تزریق چربی بالا است.
  • تزریق چربی برای جوانسازی روشی غیر تهاجمی محسوب می شود.

تزریق چربی چه عوارضی دارد؟

آماده کردن بافت چربی برای تزریق مدتی زمان می برد. این نوع تزریق در مقایسه با تزریق فیلرها روند طولانی تری دارد.

  • تزریق چربی به صورت نتایج طولانی اثری در پی دارد اما هزینه آن بیشتر می باشد.
  • لازم به ذکر است این تزریق علاوه بر صورت در سایر بخش های بدن از جمله سینه ها نیز انجام می گردد. در این مورد برای یافتن نتایج مطلوب به جلسات درمانی بیشتری نیاز خواهد بود.
  • کبودی و تورم بعد از تزریق چربی ممکن است کمی ادامه داشته باشد اما به خاطر داشته باشید که این عوارض در طول زمان اندکی برطرف می گردد.

چه کسانی برای انجام تزریق چربی برای جوانسازی انتخاب مناسبی هستند؟

هدف از پیوند چربی ایجاد حجم در برخی از نواحی بدن می باشد. برای مثال تزریق چربی به صورت می تواند به عنوان گزینه ای برای کاهش افت صورت انجام گیرد. تزریق چربی به لب همچنین تزریق چربی برای جای جوش یا به طور کلی اسکار، تزریق چربی به خط خنده و تزریق چربی به اطراف چشم از موراد متداول تزریق چربی در صورت می باشد. البته باید به خاطر داشت تزریق چربی در بخش هایی غیر از صورت نیز امکان پذیر می باشد. قبل از برداشت چربی از بدن باید اطمینان حاصل کرد فرد به مشکلاتی در گردش خون دچار نبوده همچنین سایر سوابق پزشکی و عادت سیگار کشیدن نیز در افراد مورد توجه قرار خواهد گرفت. چربی مورد نیاز برای تزریق به صورت را می توان از نواحی مانند شکم و ران ها به دست آورد.

تزریق چربی چگونه است؟

برداشت چربی و سپس تزریق آن در چند مرحله صورت می پذیرد که در ادامه بدان اشاره خواهیم کرد. ابتدا چربی از یک طرف بدن برداشته، سپس شسته شده و خالص می گردد و در نهایت به دقت و با استفاده از سوزن هایی مخصوص به نواحی مورد نظر تزریق می گردد. ممکن است تزریق چربی در چند مرحله صورت گیرد تا نتایج مطلوب حاصل شود. به دست آمدن پیوند چربی در طول سه مرحله انجام می شود: در مرحله اول چربی برداشت می شود. در مرحله دوم چربی منتقل می شود و در مرحله سوم چربی جایگزین می گردد.

  • مرحله اول یا برداشت چربی: جراح در این مرحله محل مورد نظر برای برداشت چربی را انتخاب می کند و سپس ماده بی حس کننده را تزریق می نماید. سپس برشی کوچک در ناحیه ایجاد شده و با استفاده از تکنیکی استریل چربی ساکشن می گردد.
  • مرحله دوم تزریق چربی: در مرحله دوم پزشک سلول های چربی را برای انتقال آماده می کند. در روش تصفیه و پاکسازی چربی ها از روشی به نام سانتریفیوژ استفاده می گردد تا آلودگی ها از بین برود.
  • جایگزاری چربی برداشت شده: در این مرحله چربی تصفیه شده با استفاده از سوزن تزریق می گردد. سوزن تزریق معمولا در ناحیه مورد نظر حرکت داده می شود. هر زمان که سوزن کنار زده شود، خطی از بافت چربی در سطح طبیعی پوست قرار می گیرد. این فرایند تا زمانی تکرار می شود که اصلاح مطلوب و مورد نظر ایجاد گردد. نواحی که چربی از آن برداشت شده است ممکن است با استفاده از بانداژی پوشانده شود.

ماندگاری تزریق چربی در صورت به فاکتورهای متعددی از جمله مهارت پزشک، نحوه برداشت چربی و تصفیه آن همچنین محلی که تزریق انجام شده است بستگی دارد.

دکتر حمیده فرج زاده

دکتر حمیده فرج زاده

متخصص پوست، مو و زیبایی
سرکار خانم دكتر حميده فرج زاده متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر، دارای بورد تخصصی و سابقه تدریس به عنوان هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر حمیده فرج زاده
برگرفته از: وبسایت https://www.smartbeautyguide.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه