لیفت ابرو و پیشانی از جمله روش های زیبایی صورت است که برای رفع افتادگی ابروها و چروک های پیشانی انجام می شود. در ادامه جزنیات بیشتری را پیرامون جراحی لیفت ابرو و پیشانی مطالعه می کنیم.

دروانا:

لیفت ابرو و پیشانی چیست؟

لیفت ابرو و پیشانی از جمله روش های زیبایی پوست است که خطوطی که بر روی پیشانی یا بالای پل بینی ایجاد شده اند را کاهش می دهد، خطوط اخم را بهبود می بخشد و در رفع افتادگی ابروها موثر است. لیفت ابرو و پیشانی همچنین ممکن است در کنار جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) انجام شود اما بر خلاف جراحی زیبایی پلک به تنهایی، لیفت ابرو و پیشانی ظاهر بهتری را به ابروها، بالای صورت و چشم ها می دهد. چندین روش برای انجام لیفت ابرو و پیشانی وجود دارد که شامل روش هایی با تهاجم کمتر هستند که برش های کمتری ایجاد شده و اسکارها کمتر قابل مشاهده هستند.

لیفت ابرو و پیشانی: آیا من کاندید مناسبی برای این جراحی هستم؟

افرادی که کاندید مناسبی برای جراحی لیفت ابرو و پیشانی هستند در گروه های زیر جای می گیرند:

  • افراد سالمی که به وضعیت پزشکی که در روند ترمیم بعد از عمل لیفت ابرو و پیشانی اختلال ایجاد کند یا خطر جراحی را افزایش دهد، دچار نباشند.
  • افرادی با اهداف و انتظارات واقعی و خاص از اثرات لیفت ابرو و پیشانی بر روی ظاهر آن ها

لیفت ابرو و پیشانی: چگونه برای این جراحی آماده شوم؟

آمادگی برای عمل لیفت ابرو و پیشانی شامل اقدامات زیر می باشد:

  • تست های آزمایشگاهی یا ارزیابی پزشکی
  • مصرف داروهای خاص یا تنظیم دوز داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید.
  • ترک سیگار برای دست یافت به نتایج بهتر از جراحی لیفت ابرو و پیشانی
  • پرهیز از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی که خطر خونریزی ناشی از لیفت ابرو و پیشانی را افزایش می دهند.

لیفت ابرو و پیشانی: چگونه انجام می شود؟

عمل لیفت ابرو و پیشانی به چند طریق قابل انجام است. روش باز که اغلب در لیفت ابرو و پیشانی به کار گرفته می شود شامل ایجاد یک برش پیوسته که هم سطح با گوش آغاز می شود و به سمت خط رویش مو حرکت می کند. برش معمولا پشت خط رویش مو ایجاد می شود که اسکار ناشی از آن مشخص نباشد. برخی روش های جدید برای لیفت ابرو و پیشانی شامل استفاده از برش های کوچک تر و تکنولوژی آندوسکوپیک برای بالا بردن ابروها و همچنین کاهش خطوط اخم می باشد.

زمانی که عمل لیفت ابرو و پیشانی به روش آندوسکوپیک انجام می گیرد، به جای ایجاد یک برش طولانی، جراح شما سه تا پنج برش کوچک تر در پوست سر ایجاد می کند؛ جایی که یک آندوسکوپ از طریق یکی از برش ها وارد شود. این کار این امکان را به جراح می دهد که بافت ها و ماهیچه ها را در صفحه نمایشگر مشاهده کند. جراح سایر ابزار جراحی لیفت ابرو و پیشانی را از طریق سایر شکاف ها وارد می کند؛ پوست پیشانی کشیده شده و ماهیچه ها و بافت های زیر آن برداشته می شوند تا ظاهر فرد جوان تر گردد. جراحی لیفت ابرو و پیشانی همچنین ممکن است به همراه روش لیفت صورت یا هر روش زیبایی پوست دیگری انجام گیرد.

لیفت ابرو و پیشانی: انواع روش های لیفت ابرو و پیشانی کدامند؟

از جمله روش هایی که جراحی لیفت ابرو و پیشانی به کمک آن ها انجام می شود عبارتند از:

  • لیفت ابرو و پیشانی باز. این روش شامل ایجاد یک برش پیوسته است که از سطح مجاور گوش ها آغاز شده و تا خط رویش موها بالا می رود.
  • لیفت ابرو و پیشانی آندوسکوپیک. این یک روش با تهاجم کمتر برای لیفت ابرو و پیشانی است که از برش های کوچک تر در پوست سر استفاده می کند. یک آندوسکوپ (یک لوله کوچک و باریک مجهز به دوربین) از طریق یکی از برش ها وارد شده و جراح می تواند بافت های عمیق در پوست را در صفحه نمایشگر مشاهده کند. برخی تکنیک ها برای بالا نگه داشتن بافت مورد استفاده قرار می گیرند. این رویکرد در عمل لیفت ابرو و پیشانی موجب بروز اسکار کمتر شده و دوره ریکاوری کوتاه تری دارد.
  • لیفت ابرو و پیشانی بروپکسی. در این روش برای لیفت ابرو و پیشانی، موقعیت ابروها از طریق ایجاد شکافی در پلک تنظیم می شود.
  • لیفت ابرو و پیشانی مستقیم ابرو. تنظیم موقعیت ابروها از طریق ایجاد شکافی در بالای موهای ابرو یا در شکاف های پیشانی روش دیگری برای لیفت ابرو و پیشانی است.

لیفت ابرو و پیشانی: آیا این روش ایمن است؟

تمام روش های جراحی خطراتی را به دنبال دارند. عوارض لیفت ابرو و پیشانی شامل موارد زیر می باشند:

  • بی حسی موقت یا خارش در پیشانی و موها
  • ریزش مو در محل برش جراحی لیفت ابرو و پیشانی
  • خونریزی زیر پوستی در پیشانی
  • تورم طولانی مدت
  • آسیب به عصبی که ابرو را بالا می برد.

لیفت ابرو و پیشانی: نتایج این جراحی چه زمان قابل مشاهده است؟

نتایج نهایی عمل لیفت ابرو و پیشانی چند هفته بعد از جراحی مشخص می شوند. در حالی که لیفت ابرو و پیشانی فرآیند پیری را متوقف نمی سازد، اثرات این روش جراحی عموما برای مدت طولانی باقی می مانند. اثرات جراحی لیفت ابرو و پیشانی برای سال های طولانی باقی می مانند اما برخی بیماران ممکن است به تکرار جراحی نیاز داشته باشند. بعد از عمل لیفت ابرو و پیشانی علاوه بر ملاقات مرتب با پزشک، استفاده از ضد آفتاب در تمام اوقات بسیار حائز اهمیت است.

لیفت ابرو و پیشانی: دوره ریکاوری چگونه است؟

ریکاوری بعد از جراحی لیفت ابرو و پیشانی، به زمان نیاز دارد. بعد از لیفت ابرو و پیشانی پزشک به شما توصیه می کند که برای 48 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید و هنگام استراحت سر خود را بالاتر قرار دهید. بیشتر بیماران با گذشت دو هفته از عمل لیفت ابرو و پیشانی بهبود یافته و به فعالیت های نرمال خود بازمی گردند.

دکتر ابوالقاسم آذرین فر
دكتر ابوالقاسم آذرين فر متخصص جراحی دارای 19 سال سابقه تخصصی پزشکی و تجارب ارزشمند در زمینه جراحی های عمومی و زیبایی در مشهد می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر ابوالقاسم آذرین فر
برگرفته از: وبسایت https://my.clevelandclinic.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه