جراحی لیفت ابرو در بیمارستان یا مرکز جراحی سرپایی انجام می گیرد. در طول این جراحی، فرد اغلب تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد و احساس راحتی دارد.

دروانا:

تکنیک های مورد استفاده برای جراحی لیفت ابرو بسته به نتایج مورد نظر فرد متفاوت هستند. تکنیک خاصی که جراح انتخاب می کند محل برش ها و اسکارهای حاصل را تعیین می نماید. پزشک از یکی از روش های زیر برای لیفت ابرو استفاده می کند:

  • لیفت آبرو آندوسکوپیک. جراح برای این نوع جراحی لیفت ابرو چندین برش کوچک در پشت خط رویش مو ایجاد می کند. سپس یک لوله باریک و بلند مجهز به نور و دوربین را از طریق یکی از شکاف ها وارد می کند تا ماهیچه ها و بافت های زیرین را مشاهده نماید.

جراح با استفاده از یک ابزار که از طریق برش دیگری وارد شده است، بافت های پیشانی شما را می کشد و آن ها را به کمک بخیه، پیچ های کوچک یا تکنیک دیگری در محل خود محکم می کند. برش های ایجاد شده به کمک بخیه یا گیره های کوچکی بسته می شوند.

  • لیفت ابرو کرونال. در این روش برای لیفت ابرو، جراح یک برش در پشت خط رویش مو در عرض بالای سر از گوش تا گوش یا در بالای سر ایجاد می کند. سپس پیشانی و همچنین پوست سر را به سمت موقعیت جدید خود می کشد تا برش ایجاد شده در پوست سر را بپوشاند. پوست سر هم پوشانی کننده برداشته شده و پوست باقی مانده به هم متصل می شوند. این روش عموما در افرادی با خط رویش مو بلند، موهای نازک یا آن هایی که دچار ریزش مو هستند انجام نمی شود.
  • لیفت ابرو خط رویش مو. جراح برشی بین بالای پیشانی و خط آغاز رویش مو ایجاد می کند. سپس مقدار کمی از پوست و بافت بالای پیشانی را برمی دارد. در نتیجه، خط رویش موهای شما به عقب کشیده نمی شود. این روش برای لیفت ابرو برای افرادی که خط رویش مو در آن ها به عقب رفته است کاربرد دارد. با این حال، بسته به وضعیت بهبودی، جای زخم ممکن است در طول خط رویش مو قابل مشاهده باشد.

جراحی لیفت ابرو معمولا طی یک تا دو ساعت انجام می گیرد.

بعد از لیفت ابرو

بعد از جراحی لیفت ابرو، برای پیشگیری از بروز تورم پیشانی فرد باید پانسمان شود. یک لوله کوچک در محل برش قرار می گیرد تا هر گونه ترشحات (خون، مایع) را تخلیه نماید. پزشک دستورالعمل های خاصی را برای مراقبت از زخم ها توصیه می کند. در روزهای اول بعد از لیفت ابرو نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • حین استراحت سر خود را در موقعیت بالاتر قرار دهید و طبق دستور پزشک از داروهای ضد درد استفاده کنید.
  • برای رفع تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از قرارگیری شکاف ها در معرض فشار یا حرکت زیاد پیشگیری نمایید.

همچنان که شکاف ها بهبود می یابند، فرد ممکن است احساس خارش و بی حسی داشته باشد که در طول زمان کمتر می شود. اگر زخم ها با باند پوشیده شده اند، پزشک در طول یک تا سه روز آینده آن را برمی دارد. بخیه ها معمولا ظرف7 تا 10 روز بعد از جراحی لیفت ابرو کشیده می شوند. برای زمان مناسب بازگشت به فعالیت های روزانه همچون شستشو و خشک کردن موها و حمام کردن، فرد بهتر است با پزشک مشورت نماید. در نظر داشته باشید که تورم ناشی از لیفت ابرو ممکن است چندین هفته به طول انجامد.

خطوط برش ها در طول زمان از بین می روند. بعد از جراحی لیفت ابرو، در صورت بروز علائم زیر فوران با پزشک تماس بگیرید:

  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلبی نامنظم
برگرفته از: وبسایت https://www.mayoclinic.org
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه