بر طبق برنامه زمانبندی واکسیناسیون توصیه شده توسط آکادمی کودکان آمریکا در سال 2018، در زمان شیوع اوریون پزشکان ممکن است دوز سوم اختیاری برای واکسن اوریون در نظر بگیرند.

 دروانا:

گزارش شده در مجله کودکان- 6 فوریه 2018

این توصیه در اکتبر سال گذشته توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در پاسخ به افزایش ابتلا و شیوع اوریون از سال 2006 در آمریکا، تصریح گردید.

با اینکه دو دوز از واکسن سرخک سرخجه اوریون در پیشگیری از بیماری اوریون بسیار موثر است، طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری این محافظت در طول زمان کاهش می یابد.

آکادمی کودکان آمریکا- گروهی از متخصصین اطفال برجسته آمریکا- آخرین طرح واکسیناسیون را برای کودکان و نوجوانان در یک بیانیه جدید مشخص می کنند.

دکتر کدی میسنر از این آکادمی می گوید دریچه های خاص زمانی وجود دارد که واکسن ها برای محافظت از کودک بهترین کار را انجام دهند و برنامه ای برای به حداکثر رساندن این فرصت ها طراحی شده است. همچنین تزریق سالیانه واکسن آنفلوانزا را برای کودکان 6 ماه و بزرگتر توصیه می کند.

همچنین، کودکان 11-12 ساله باید دو دوز از واکسن ویروس پاپیلومای انسانی دریافت کنند. افراد بزرگتر از 15 سال باید سه دوز از این واکسن را دریافت کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش می دهد که ویروس اچ پی وی با سرطان دهانه رحم، سرطان واژن و ولوو در خانم ها، سرطان آلت تناسلی در آقایان و سرطان مقعد و پشت گلو در خانم ها و آقایان مرتبط است.

برنامه ایمن سازی همچنین اطلاعات بیشتری را در مورد دوز هنگام تولد واکسن هپاتیت بی در نوزادان با وزن بیشتر از 4.4 پوند ارائه می کند.

همچنین یک برنامه تقویت کننده برای کودکان و نوجوانانی که تزریق واکسن را دیر آغاز می کنند و یا این تزریق یک ماه عقب می افتد، وجود دارد.

"پیگیری برنامه زمان بندی ایمن سازی، از طریق در امان نگاه داشتن کودکان از بیماری های قابل پیشگیری به کمک واکسن، مهم ترین راه برای محافظت کودکان در حال رشد است." دکتر میسنر

یک تیم ملی از متخصصین پزشکی و مقامات بهداشت عمومی هر سال برنامه ایمن سازی را به روز می کنند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه