یک گزارش جدید از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نشان می دهد که میزان سرطان پوستی ملانوما در آمریکایی های بین 15-44 سال کاهش یافته است.

دروانا:

گزارش شده در مجله پوست جاما- 31 ژانویه 2018

منتشر شده در 5 فوریه 2018

به نظر می رسد تلاش های بهداشت عمومی برای هشدار دادن به جوانان آمریکایی درباره خطرات برنزه کردن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید موثر واقع شدند.

متاسفانه، میانسالانی که در دوران جوانی خود با استفاده از مقدار زیادی روغن بچه آفتاب می گرفتند، حال در سنین بالای 55 سال شیوع ملانوما تا 70 درصد در آن ها بالا می رود.

دکتر دوریس دی درماتولوژیست بیمارستان Hill Lenox در نیویورک می گوید هشدارها در مورد خطرات اشعه ماورا بنفش در حال بررسی است.

مطالعه نشان می دهد که میزان بیماری ملانوما در بزرگسالان جوان تر کمی در حال کاهش است و این نشانه ای است که تلاش های ما برای متوقف کردن برنزه کردن خانگی در افراد زیر سن قانونی و آموزش دادن به کودکان و نوجوانان در مورد خطرات آفتاب سوختگی و برنزه کردن، نتایجی داشته است.

اگر این روند ادامه پیدا کند، در نهایت باید میزان بیماری پوستی ملانوما در تمام گروه های سنی کاهش پیدا کند. من امیدوارم و انتظار دارم که همانند داده هایی که در طول چند دهه اخیر جمع آوری شده اند، در آینده نیز میانسالانی داشته باشیم که با کاهش میزان قرارگیری در معرض پرتو فرابنفش در جوانی، کمتر دچار بیماری ملانوما در میانسالی شوند.

"ملانوما سومین سرطان رایج پوستی است. سرطان پوستی ملانوما، هر سال در 70000 نفر در آمریکا تشخیص داده می شود و سالانه 9000 نفر در اثر آن جان خود را از دست می دهند. ملانوما اغلب در اثر قرار گیری بیش از حد در معرض اشعه فرابنفش از خورشید و یا دستگاه های برنزه ایجاد می شود.

 افزایش مداوم میزان ملانوم در بین سالمندان نشان دهنده نیاز به ادامه حمایت از محافظت در برابر خورشید در طول بزرگسالی است. اما کاهش اندک در شیوع ملانوما در افراد جوان تر خبر خوبی است و با کاهش قرارگری در معرض پوتو فرابنفش در افراد جوان تر در ارتباط است." داون هولمن، دانشمند رفتاری در بخش پیشگیری و کنترل سرطان CDC.

محققین در مطالعه از داده های برنامه ملی اسناد سرطان CDC و برنامه نظارت، اپیدمیولوژی و نتایج نهایی موسسه سرطان ملی ایالات متحده استفاده کردند. آنها دریافتن که میزان شیوع ملانوما در بین سال های 2005 تا 2014 میان تمام سفید پوستان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

هولمن می گوید با این حال میزان ملانوما در سفید پوستان بین 15-44 سال کاهش یافته است. با تست این روند به طور جداگانه در زنان و مردان، ما شاهد الگوهای یکسانی بودیم.

به طور خاص، شیوع ملانوما در مردان سفید پوست دو نفر در هر 100000 نفر (15-24 سال) و 200 نفر در هر 100000 در افراد بالای 85 سال بود. این آمار برای خانم های سفید پوست در همین بازه سنی، 5 نفر در هر 100000 و 61 نفر در هر 100000 نفر بود.

محافظت پوست در برابر آفتاب برای همه گروه های سنی سودمند خواهد بود. برنامه را پیش ببرید و محافظت پوست در برابر آفتاب را بخشی از برنامه معمول خود قرار دهید. وقتی که زمانی را در بیرون از خانه می گذرانید:

  • از پوشش محافظ استفاده کنید.
  • بر پوست خود ضد آفتاب بزنید.
  • به دنبال سایه باشید خصوصا در وسط روز که تابش خورشید بسیار شدید است.
  • از حمام آفتاب و استفاده از دستگاه برنزه کننده خانگی بپرهیزید.
  • به عبارت ساده برنزه کردن به پوست شما آسیب وارد می کند.

انجام مجموع این کارها در کنار هم نتیجه بهتری در مقایسه با استفاده از ضد آفتاب به تنهایی خواهد داشت.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه