اینکه برای از بین رفتن خود به خودی آکنه از صورت منتظر بمانیم، بسیار آزار دهنده است؛ خصوصا برای نوجوانان که اهمیتی زیادی برای ظاهر خود قائل هستند.

دروانا:

منتشر شده در 26 ژانویه 2018

آکنه صورت درمان نشده می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس، ایجاد اضطراب و اسکارهای ماندگار بر روی صورت شود. نادیده گرفتن آن و یا فرض بر این که کودکان در حال رشد هستند، می تواند آسیب های فیزیکی و احساسی برساند. آکنه همچنین می تواند تا سنین بزرگسالی ادامه پیدا کند و به طور خاص برای خانم ها مشکل ساز شود.

آکنه های خفیف با لک ها یا سیاهی های محدود ممکن است به محصولات غیر نسخه ای که حاوی بنزوییل پروکسید یا سالیسیلیک اسید هستند، در طول یک یا دو ماه پاسخ دهند. این درمان دارویی آکنه برای باز کردن منافذ طراحی شده اند و باعث افزایش تجدید سلولی می شوند.

اما درمان آکنه های عمیق چرک دار و ملتهب به داروهای نسخه ای قوی و نظر متخصص پوست نیاز دارد.

بیشتر این داروها موضعی هستند؛ به این معنی که به منظور کشتن باکتری ها و یا کاهش چربی بر روی پوست مالیده می شوند. داروهای نسخه ای اغلب در فرم ژل حاوی رتینوئید، بنزوییل پروکسید قوی و یا آنتی بیوتیک هستند. ترکیبات موثر بسیاری وجود دارند که پزشک می تواند به شما توصیه کند. اگر یکی از آن ها موثر واقع نشد، احتمالا دیگری موثر خواهد بود.

درمان آکنه شدید همراه با کیست و ندول (آکنه کیستیک)، به داروهای خوراکی شامل از آنتی بیوتیک ها تا قوی ترین داروی ویتامین آ به نام ایزو ترتینوئین نیاز دارند. بر طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، ایزو ترتینوئین در بازه زمانی 1، 4 یا 5 ماه موجب رفع آکنه در 85 درصد از بیماران می شود. در هر حال این دارو عوارض جانبی بسیار جدی همچون نقص های جنینی دارد؛ بنابراین این که فرد در طول مصرف در دوران بارداری یا شیردهی نباشد و باردار هم نشود بسیار اهمیت دارد.

روش های عملی زیادی نیز برای درمان آکنه صورت وجود دارد؛ لیزر ها و سایر نور درمانی ها، عصاره ها و لایه بردار های شیمیایی که کیست ها مقاوم را برطرف می کنند و در جلوگیری از ایجاد اسکار موثر کمک کننده هستند.

با داشتن گزینه های درمانی بسیار برای درمان آکنه، دلیلی برای رنج بردن از این شرایط پوستی وجود ندارد.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه