یافته های جدید در آمریکا نشان می دهد آتش نشان ها بیشتر در خطر ابتلا به سرطان های پوست قرار دارند. بر اساس یافته های به دست آمده این افراد بسیار زودتر و در سنین پایین تر در خطر ابتلا به سرطان های پوست قرار دارند. بنابراین به نظر می رسد آتش نشان ها علاوه بر سایر غربالگری ها، غربالگری های مربوط به سرطان پوست را نیز باید مورد توجه قرار داشته باشند.

دروانا:

آتش نشان ها در معرض تماس با مواد شیمیایی قرار دارند که می تواند نرخ بروز سرطان پوست را در آن ها بیش از حد نرمال افزایش دهد.

محققین داده های حاصل از 2400 آتش نشان را بررسی کردند که در ارزیابی مربوط به سرطان حضور داشتند. آن ها دریافتند 4.5 درصد آتش نشان ها (معادل 109 نفر از آن ها) به سرطان پوست دچارند. 17 مورد به سرطان ملانوما، 84 مورد به سایر انواع سرطان های پوستی و 18 مورد نیز به نوع شناخته نشده ای از سرطان پوست دچار بودند.

نرخ بروز ملانوما در بین آتش نشان ها حدود 0.7 درصد بود در حالی که نرخ معمول ابتلا به ملانوما در جمعیت معمولی حدود 0.011 درصد می باشد.

رهبر این تحقیقات دکتر Alberto Caban-Martinez در دانشگاه میامی اظهار داشت ما معتقدیم ترکیبات شیمیایی در محیط کار آتش نشان ها وجود دارد که ممکن است ریسک ابتلا به برخی انواع سرطان را در این گروه از افراد افزایش دهد.

این تحقیق متذکر شد فاکتورهای خطر دیگری نیز در این میان دخالت دارند. این فاکتورها عبارتند از:

  • افزایش تماس با تابش فرابنفش زمانی که آتش نشان ها در طول ساعات روز به موقعیت اورژانس پاسخ می دهند.
  • ضد عفونی نامناسب پوشش ایمنی بعد از تماس های اورژانس
  • قرار گرفتن در معرض دود خروجی موتور دیزل زمانی که آتش نشان ها در حال آماده شدن برای پاسخ به تماس اورژانس می باشند

نکته غافلگیر کننده ای دیگری که در این تحقیق به دست آمد آن بود که افراد مبتلا به سرطان پوست سن کمی داشتند.

متوسط سن آتش نشان ها در زمان تشخیص سرطان پوست در این تحقیق 42 سال برای ملانوما، 38 سال برای سرطان غیر ملانوم و 42 سال برای سرطان پوستی ناشناخته بود.

این یافته ها به صورت آنلاین در تاریخ 13 دسامبر در ژورنال JAMA Dermatology منتشر گردیده است.

بر اساس گفته های Caban-Martinez اگر پزشکان خانواده دریابند بیمار آتش نشان است، بر اساس این یافته ها باید معاینه کاملی از پوست آن ها انجام دهند و آموزش لازم را جهت نگاهداری مناسب از پوست ارائه نمایند.

ایشان همچنین متذکر شدند برخی آتش نشان ها غربالگری سرطان پوست را تا زمان میانسالی انجام نمی دهند اما این تحقیق نشان می دهد آغاز معاینات منظم پوستی در این گروه از افراد در سنین پایین باید آغاز شود.

 Erin Kobetzمسئول مرکز سرطان Sylvester اظهار داشت آتش نشان ها در واقع در خطر مرگ ناشی از سایر سرطان ها قرار دارند و این برای بنده اصلا غافلگیرکننده نبود که ریسک ابتلا به سرطان پوست در بین این افراد افزایش یافته است.

برخی گروه های شغلی بسیار آسیب پذیر هستند که آتش نشان ها از جمله این گروه ها می باشند. بنابراین باید این افراد به موقع غربالگری های مربوط به سرطان پوست را پیگیری نمایند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه