دستورالعمل های جدید مبنی بر انجام اقدامات محافظتی علیه سرطان پوست نشان می دهد این مراقبت ها باید از سنین بسیار اندک یعنی از شش ماهگی آغاز شود و مخصوصا اگر فرد دارای پوست روشن و کک و مک باشند این محافظت ها باید بسیار جدی گرفته شود.

دروانا:

بر اساس گفته مرکز خدمات پیشگیرانه ایالات آمریکا نحوه مراقبت از پوست در مقابل سرطان پوست از جمله مواردی است که باید پزشکان بدان توجه داشته و در این مورد با بیماران صحبت نمایند.

این مکالمات باید خیلی زودتر از آن چه که قبلا توصیه می شده است انجام شود. بر اساس توصیه های جدید این مشاوره ها باید از نوزادان شش ماهه آغاز شود.

کارینا دیویدسون یکی از اعضای این مرکز عنوان داشت مشاوره کودکان، والدین آن ها و افراد بالغ جوان، آنها را به رفتارهای محافظتی در برابر نور خورشید تشویق می کند. اقداماتی مانند استفاده از ضد آفتاب ها، استفاده از لباس های محافظتی علیه خورشید و پرهیز از قرار گرفتن در دستگاه های برنزه کننده می تواند در آینده به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند.

دیویدسون معاون رئیس دپارتمان پزشکی دانشگاه کلمبیا و مسئول مرکز سلامت قلبی عروقی رفتاری در شهر نیویورک می باشد.

مرکز خدمات پیشگیرانه توصیه می کند پزشکان بیماران 6 ماهه تا 24 ساله با پوست روشن را مورد مشاوره قرار دهند یا با والدین آن ها صحبت کنند و راه های محافظت پوست علیه نور خورشید را به آن ها توضیح دهند تا به این ترتیب ریسک ایجاد سرطان پوست کاهش یابد.

یکی دیگر از اعضای مرکزی خدمات پیشگیرانه به نام دکتر جان اپلینگ اظهار داشت در حال حاضر شواهد بیشتری در دست است که نشان می دهد تشویق مردم به رفتارهای مناسب به منظور محافظت پوست از نور خورشید می تواند مفید باشد. اپلینگ متخصص طب خانواده و اجتماع در مدرسه پزشکی Virginia Tech Carilion می باشد.

دستورالعمل های قبلی توصیه می کرد مشاوره در مورد بیمارانی با پوست روشن در بازه سنی 10 تا 24 سال صورت گیرد. اما در دستورالعمل جدید که تا تاریخ 6 نوامبر نهایی شده و سپس اعلام خواهد شد این بازه سنی افزایش یافته است.

سرطان پوست یکی از رایج ترین فرم های سرطان در آمریکا می باشد.

کودکان و نوجوانانی که در معرض تابش فرابنفش قرار می گیرند بیشتر در خطر ابتلا به سرطان پوست در زندگی آینده قرار دارند و این نکته مخصوصا در افرادی با پوست روشن و دارای کک و مک که به سادگی دچار آفتاب سوختگی می شوند صادق است. افرادی که در گذشته سابقه آفتاب سوختگی داشته اند و یا از دستگاه های برنزه کننده استفاده می کرده اند و یا قبلا به سرطان پوست دچار شده اند بیشتر در خطر ابتلا به سرطان پوست قرار دارند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه