کارسینوم سلول سنگفرشی نوعی سرطان پوست می باشد که شیوع آن رو به افزایش است. پیشگیری و درمان به موقع این سرطان بسیار اهمیت دارد. علائم احتمالی کارسینوم سلول سنگفرشی عبارت است از توده های سفید یا صورتی، لکه های فلس دار و خشن یا زخم هایی که بهبود نمی یابد.

دروانا:

شیوع نوعی از سرطان پوست به نام کارسینومای سلول سنگفرشی در بین آمریکایی ها رو به افزایش می باشد، بنابراین لازم است افراد نسبت به علائم این بیماری آگاه باشند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی درماتولوژی آمریکا حدود 700000 مورد جدید ابتلا به سرطان پوست در آمریکا سالانه تشخیص داده می شود.

دکتر Laurin Council متخصص درماتولوژی از دانشگاه واشنگتن عنوان کرد در حالی که سایر سرطان های پوستی می تواند کشنده تر باشد اما شیوع آن ها در مقایسه با کارسینوم سلول سنگفرشی کمتر است. این نوع سرطان در صورت تشخیص به موقع قابل درمان می باشد بنابراین مهم است که افراد علائم این بیماری را بشناسند و مراقب پوست خود باشند. علائم احتمالی کارسینوم سلول سنگفرشی عبارت است از توده های پوستی سفید یا صورتی، لکه های فلس دار و خشن یا زخم هایی که بهبود نمی یابد.

قرار گرفتن در معرض تابش فرابنفش مصنوعی یا طبیعی فاکتور خطری برای تمام انواع سرطان های پوست می باشد. برای محافظت از پوست آکادمی درماتولوژی آمریکا توصیه می کند که در فضای باز به دنبال سایه باشید، لباس های محافظتی مناسب بپوشید و از ضد آفتاب های ضد آب، با اس پی اف حداقل 30 و وسیع الطیف در برابر تابش فرابنفش استفاده کنید. این آکادمی توصیه می کند که هرگز از دستگاه های برنزه کننده استفاده نکنید.

پیشگیری و تشخیص اولیه در مبارزه علیه سرطان پوست بسیار ضروری می باشد.

علائم هشدار دهنده ملانوما، مرگ بارترین نوع سرطان پوست، معمولا قابل تعمیم به کارسینوم سلول سنگفرشی نمی باشد، بنابراین بسیار مهم است که مراقب لکه های مشکوک روی پوست خود باشید.

خال ها تنها ضایعاتی نیستند که ممکن است دلالت بر سرطان پوست داشته باشند. هر توده پوستی جدید یا در حال تغییر می تواند علامتی هشدار دهنده باشد و شما فورا باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

در بیشتر موارد کارسینوم سلول سنگفرشی می تواند با استفاده از جراحی یا سایر روش ها از بین برود. اما در صورتی که درمان نشده باقی بماند می تواند بزرگ تر شود. در موارد نادر سرطان می تواند گسترش یابد که در آن صورت درمان دشوار خواهد شد.


برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه