سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان می باشد و بهتر است علائم اولیه آن را بشناسید، برخی از علائم سرطان پوست شامل: خال ها، کک و مک و لکه های پوستی است که تغییراتی در پوست ایجاد می کنند و باید سالانه پزشک متخصص، پوست شما را از نظر این تغییرات و علائم سرطان پوست چک کند.

دروانا:

از آنجایی که سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در آمریکا می باشد شما باید برخی علائم اولیه آن را بشناسید.

دکتر جفری فارما متخصص آنکولوژیست و جراح در مرکز سرطان فاکس چیس در فیلادلفیا عنوان کرد تشخیص اولیه سرطان پوست نقطه کلیدی است. وقتی سرطان پوست به موقع تشخیص داده شود، اغلب سرطان های پوستی به طور موثری درمان خواهند شد.

افراد نقش مهمی در تشخیص اولیه سرطان پوست ایفا می کنند. با آشنا شدن با علائم سرطان پوست مانند خال، کک و مک و لکه ها شما احتمالا متوجه تغییراتی در پوست خود خواهید شد. توصیه متخصصین پوست چنین است: پوست خود را به طور سالانه توسط متخصص پوست چکاپ کنید و خودتان نیز ماهانه پوست صورت و بدن را با استفاده از آینه بررسی کنید.

در بررسی و چکاپ پوست به موارد زیر به توجه کنید:

  • قرینه بودن: ضایعات ملانوما (نوعی سرطان پوست) اغلب به لحاظ شکل قرینه نیستند در حالی که خال های خوش خیم معمولا قرینه هستند.
  • مرز: مرز خال های خوش خیم معمولا منظم می باشد در حالی که ضایعات ملانوما معمولا مرزهای بی نظمی دارند که به سختی قابل تعریف می باشد.
  • رنگ: یک خال با چند رنگ (آبی، سیاه، قهوه ای، قهوه ای مایل به قرمز و غیره) یا توزیع غیر یکنواخت رنگ ها می تواند برخی اوقات علامتی از ملانوما باشد. خال های خوش خیم معمولا شکل واحد داشته و معمولا به رنگ قهوه ای هستند.
  • ضخامت: ضایعات ملانوما اغلب به لحاظ ضخامت بیش از شش میلی متر می باشد، به اندازه یک مداد پاک کن.
  • تکامل و تغییرات: تکامل خال ها بسیار مهم می باشد. دانستن این که چه چیزی برای پوست نرمال است می تواند زندگی شما را نجات دهد.

دکتر فارما در ادامه توضیح داد اگر یک خال یا علامت به لحاظ رنگ یا سایز تغییراتی کرد باید فورا به آن توجه کنید و فورا به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند علت این تغییرات را تشخیص دهد. به خاطر داشته باشید که سرطان پوست می تواند افراد با هر رنگ پوستی را درگیر کند و هیچ توجهی به رنگ چهره افراد ندارد.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه