تحقیقی جدید نشان داد ارتباطی بین شیردهی و کاهش ریسک سرطان سینه تهاجمی (از نوع hormone-receptor-negative) وجود دارد.

محققین گفتند این نوع از سرطان حدود 20 درصد از موارد ابتلا به سرطان سینه را در آمریکا تشکیل می دهد و در خانم های زیر 50 سال و سیاه پوست و آنهایی که دچار جهش در ژن BRCA1 هستند شایع تر است.

تحقیقاتی وسیع نشان داد خانم هایی که شیردهی داشته اند، 20 درصد کمتر از آنهایی که شیردهی نداشته اند، در خطر ابتلا به این نوع از سرطان سینه قرار دارند. محققین تنها مشاهده کردند که ارتباطی بین شیردهی و کاهش ریسک سرطان سینه وجود دارد اما این ارتباط اثبات نشد.

این یافته ها در 26 اکتبر در ژورنال Annals of Oncology منتشر شد.

دکتر Marisa Weiss از انجمن سرطان آمریکا گفت نتایج به دست آمده مبنی بر اثرات محافظتی شیردهی در طولانی مدت علیه سرطان های سینه از نوع تهاجمی بسیار دلگرم کننده است.

او متذکر شد شیردهی روشی کم هزینه، در دسترس و همین طور استراتژی کوتاه مدت است که می تواند حفاظت طبیعی به دنبال داشته باشد.

این یافته ها نشان داد به برنامه های بیشتری نیاز است تا مستقیما خانم ها را در مورد اثرات و منفعت شیردهی آگاه کنند و باید در راستای حذف موانع مربوط به شیردهی در خانه، جامعه و محل کار اقدام کرد.

دکتر Paolo Boffetta دستیار مدیر علوم جمعیت در موسسه سرطان در دانشکده پزشکیMount Sinai در نیویورک گفت خانم های باردار و مادران جوان بسیار پذیرا هستند و برای داشتن انتخاب های سالم انگیزه دارند. لازم است خانم ها را تشویق کنیم تا بتوانند برای سلامت سینه های خود به فرزندان شان شیر دهند.

برای این که بدانیم چطور شیردهی ریسک سرطان سینه از نوع hormone-receptor-negative را کاهش می دهد و همچنین تاثیر آن بر سایر انواع سرطان سینه، باید تحقیقات بیشتری انجام داد.

تاریخ انتشار: 1394/08/21
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه