تحقیقی جدید نشان داده است که دوز بالایی از رادیوتراپی در دوره کوتاه مدت می تواند برای درمان سرطان سینه ای که در مراحل اولیه قرار دارد مناسب باشد.

محققین مرکز سرطانی Temple Health در فیلادلفیا گزارش کردند بعد از هشت سال درمان، میزان بقای بیمارانی که به مدت 4 هفته رادیوتراپی شدیدی دریافت کرده بودند با افرادی که رادیوتراپی استاندارد را در بازه 6 تا 7 هفته دریافت کرده بودند، تفاوت معنی داری وجود نداشت.   

دکتر Stephanie Bernik متخصص انکولوژی از بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک گفت این برای بیماران سرطانی خبر خوبی است زیرا بازه درمانی کوتاه تر برای بیماران راحت تر است از طرفی به خانم ها کمک می کند تا بعد از درمان زودتر به زندگی نرمال خود برگردند.

او افزود در حال حاضر بازه رادیوتراپی کوتاه تر در مورد گروه خاصی از بیماران توصیه می شود. با انجام تحقیقات بیشتر امید می رود این توصیه در مورد سرطان های تهاجمی تر نیز قابل اجرا باشد.  

این یافته ها در نشست سالانه انجمن انکولوژی آمریکا در روز سه شنبه در San Antonio واقع در تگزاس ارائه شد.

محققین گفتند رادیوتراپی به طور معنی داری ریسک عود سرطان موضعی را کاهش می دهد و شانس بقا را بهبود می بخشد، اما خیلی از بیماران مبتلا به سرطان رادیوتراپی استاندارد را دریافت نمی کنند زیرا این پروسه درمانی بازه طولانی دارد هم چنین هزینه بیشتری را نیز در پی دارد. محققین توضیح دادند با کاهش بازه رادیوتراپی و شدید تر کردن آن هزینه درمان برای بیماران کاهش می یابد.   

دکتر Jonathan Haas مسئول انکولوژی بیمارستان دانشگاه Winthrop در Mineola گفت این تحقیق بسیار اهمیت دارد. اگر رادیوتراپی دقیق تر و راحت تر باشد این بدان معناست که برای بیماران نیز انتخاب بهتری خواهد بود.  

داده های ارائه شده در نشست ها تا قبل از منتشر شدن در ژورنال های کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

تاریخ انتشار: 1394/08/12
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه