تست هایی که برای غربالگری سرطان تخمدان در دسترس می باشد چندان دقیق نیستند و ممکن است به اشتباه خانمی را در خطر ابتلا به سرطان تخمدان نشان دهد در صورتیکه این فرد اصلا در خطر سرطان تخمدان نمی باشد و این اشتباه می تواند منجر به جراحی های غیر ضروری و برداشت یک یا هر دو تخمدان فرد شود.

دروانا:

مضرات بالقوه غربالگری سرطان تخمدان بر مزایای آن غالب است بنابراین پیشنهاد می شود تنها گروه خاصی از خانم ها برای سرطان تخمدان غربالگری انجام دهند. این توصیه از سوی سازمان خدمات پیشگیرانه ایالات متحده آمریکا مطرح شده است.

دکتر مورین فیپس در اخبار این سازمان عنوان کرد غربالگری سرطان تخمدان در خانم هایی که علائمی مبنی بر سرطان تخمدان ندارند لزوما مرگ ناشی از این بیماری را کاهش نمی دهد و بلکه می تواند منجر به انجام جراحی های غیرضروری در این خانم ها شود.

بنابراین خانم هایی که علائمی ندارند و ریسک سرطان تخمدان در آنان بالا نیست لزومی به غربالگری ندارند. فیپس یکی از اعضای این سازمان می باشد که در طب پیشگیری و مبتنی بر شواهد فعالیت دارد.

دکتر دیوید گروسمن رئیس انجمن خدمات پیشگیرانه ایالات متحده آمریکا عنوان کرد تست های غربالگری سرطان تخمدان که در حال حاضر در دسترس می باشد ابزار خوبی برای شناسایی خانم های در خطر ابتلا به سرطان تخمدان، نمی باشد. امید چنان است که در آینده بتوان تست های غربالگری بهتری را برای سرطان تخمدان ایجاد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با برداشتن تخمدان به مطلب زیر مراجعه نمایید:

سرطان تخمدان یکی از شایع ترین سرطان ها و پنجمین سرطان مرگ آور در بین خانم های آمریکایی می باشد. تست های غربالگری اخیر برای سرطان تخمدان چندان دقیق نیست و می تواند خانمی را در خطر ابتلا به سرطان تخمدان نشان دهد حال آن که این فرد اصلا در خطر سرطان تخمدان نمی باشد. این نتایج مثبت کاذب می تواند به انجام جراحی های غیر ضروری برای برداشت یک یا هر دو تخمدان منجر شود.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه