تحقیقات جدید نشان می دهد فعالیت برخی ژن ها ممکن است در بروز اختلالات خلقی قبل از قاعدگی دخالت داشته باشد، 2 تا 5 درصد خانم ها در سنین باروری دچار این اختلال می شوند.

اختلالی به نام اختلال دیس فوریک قبل از قاعدگی یا PMDD سبب علائم شدیدی در مقایسه با سندرم پیش از قاعدگی یا PMS می شود. علائم اختلال دیس فوریک پیش از قاعدگی عبارت است از تحریک پذیری، غم و اندوه و اضطراب که قبل از قاعدگی آغاز می شود.

دکتر پیتر اشمیت از موسسه ملی سلامت روانی عنوان کرد شواهد نشان می دهد اختلال دیس فوریک قبل از قاعدگی پاسخ سلولی به استروژن و پروژسترون می باشد.

او طی اخباری عنوان کرد ما برای اولین بار شواهد سلولی را از سیگنالینگ غیر نرمال سلول های حاصل از خانم های مبتلا به اختلال دیس فوریک قبل از قاعدگی یافتیم و علت بیولوژیکی قابل قبولی را برای حساسیت رفتاری آن ها نسبت به استروژن و پروژسترون مشخص کردیم.

دانشمندان تقریبا می دانند که خانم هایی مبتلا به این اختلال نسبت به تغییرات هورمون جنسی حساس هستند، حتی اگر سطح هورمونی آن ها نرمال باشد.

در این تحقیق محققین بررسی کردند چطور بیان ژن ها در سلول های سفید خونی کنترل می شود. آن ها دریافتند کمپلکسی از ژن ها به طور متفاوتی در خانم های مبتلا به این اختلال نقش دارند و این در مقایسه با خانم هایی به دست آمد که به این اختلال دچار نیستند.

دکتر دیوید گلدمن از موسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم در این تحقیق یا اشمیت همکاری داشت.

دکتر گلدمن توضیح داد این نکته مهمی در سلامت خانم ها محسوب می شود زیرا نشان می دهد خانم های مبتلا به اختلال دیس فوریک قبل از قاعدگی دچار تفاوتی ذاتی در دستگاه مولکولی خود هستند به نحوی که این تفاوت بر پاسخ آن ها بر هورمون جنسی تاثیر می گذارد.

این تحقیق در سوم ژانویه در ژورنال روانپزشکی مولکولی منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/10/28
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه