بر اساس گزارش محققین نرخ مرگ ناشی از سرطان پستان در آمریکا و خیلی از کشورهای دیگر رو به افت است اما در کره جنوبی و برخی کشورهای آمریکای لاتین این نرخ رو به افزایش است.

محققین داده های حاصل از 47 کشور را از سال 1987 تا 2013 مورد بررسی قرار دادند. آن ها دریافتند نرخ مرگ ناشی از سرطان پستان در 39 کشوری که به لحاظ تشخیص و درمان در طول دهه های گذشته پیشرفت کرده اند رو به کاهش است. بیشترین کاهش در انگلیس و ولز به دست آمده که معادل با افت 46 درصدی بوده است.

در آمریکا نرخ مرگ ناشی از سرطان پستان 42 درصد افت داشته است. این افت از 22 مرگ در هر 100000 خانم از سال 1987 تا 1989 به 14 مرگ در هر 100000 خانم در سال 2011 تا 2013 رسیده است.

افت نرخ مرگ در همه گروه های سنی در آمریکا مشاهده شده است: تا 50 درصد در خانم های زیر 50 سال، تا 44 درصد در خانم های 50 تا 69 سال، تا 31 درصد در خانم های 70 سال و بالاتر از 70 سال.

داده های ترکیبی از آمریکای لاتین به دست آمده است. برای مثال دربرزیل و کلمبیا افزایش نرخ در همه گروه های سنی خانم ها مشاهده شد در حال که در آرژانتین و شیلی کاهش نرخ در همه خانم ها به دست آمده است.

کره جنوبی با افزایش 83 درصدی، بیشترین افزایش را در نرخ مرگ ناشی از سرطان پستان داشته است. افزایش نرخ در همه گروه های سنی مشاهده شده است. به هر حال نرخ مرگ ناشی از سرطان پستان در کره جنوبی از 5.3 مورد در هر 100000 خانم هم چنان کمتر از نرخ 14 مورد در هر 100000 خانم در آمریکا بود.

محققین هم چنین دریافتند افت نرخ مرگ ناشی از سرطان پستان در خانم های زیر 50 سال بسیار بیشتر از خانم های بالای 50 سال است. این بدان دلیل است که خانم های جوان تر درمان های شدید تری را دریافت می کنند (برای مثال دوره های شیمی درمانی در آن ها طولانی تر است) به همین دلیل نرخ بقا در آن ها افزایش می یابد.

Cecile Pizot از موسسه تحقیقات پیشگیری بین المللی در لیون فرانسه عنوان کرد تا به حال سرطان پستان از سرطان های اولیه در خانم ها محسوب شده و در سرتاسر جهان یک چهارم تمام سرطان ها در خانم ها را شامل می شود. مقایسه نرخ مرگ بین کشورها به شناسایی سیستم های مراقبتی درمانی کمک می کند که در کاهش نرخ مرگ ناشی از سرطان پستان بسیار موثر بوده اند.

تاثیر غربالگری های سرطان پستان بر نرخ مرگ ناشی از این بیماری مشخص نیست. تحقیقات نشان داده است در بین کشورهایی که در مناطق جغرافیایی یکسانی قرار داند و میزان رفاه آن ها برابر است هم چنین نرخ مرگ ناشی از سرطان پستان نیز در آن ها مشابه است برخی از آن ها غربالگری ماموگرافی را از سال 1980 آغاز کرده اند و برخی دیگر از سال 2005 یا دیر تر.

Pizot گفت این یافته ها دشواری در مشخص کردن یک فاکتور مشترک را نشان می دهد که می تواند تاثیر عمده ای بر روند مرگ و میر داشته باشد.

او افزود تفاوت در سیستم های مراقبتی و درمان بیماران می تواند این ناهمگونی در کاهش مرگ را در کشورهای مشابه نشان دهد. به هر حال داده های اندکی وجود دارد که درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان را بین کشورها مورد مقایسه قرار دهد.

این تحقیق در همایش سرطان پستان سان آنتونیو در تگزاس ارائه شده است. تحقیقات ارائه شده در این نشست ها تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

تاریخ انتشار: 1395/10/19
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه