Sage Therapeutics کمپانی بیوفارماسوتیکالی است که در فاز بالینی داروهای جدیدی را برای درمان اختلالات سیستم عصبی مرکزی ایجاد می کند، اختلالاتی که می تواند بر کیفیت زندگی افراد تاثیر بگذارد. این کمپانی اعلام کرد به دنبال پیاده سازی برنامه توسعه SAGE-547 می باشد. این برنامه بر درمان افسردگی پس از زایمان متمرکز است.

برنامه SAGE-547 در درمان افسردگی پس از زایمان در راستای داده های به دست آمده از فاز دوم تحقیقات بالینی قرار دارد و به عبارتی فاز سوم کارآزمایی بالینی محسوب می شود که به اندکی تغییرات از جمله افزایش اندازه نمونه نیاز دارد.

افسردگی پس از زایمان اختلالی عاطفی است که بعد از زایمان خانم ها را تحت تاثیر قرار می دهد. این اختلال می تواند نتایج مخربی برای یک خانم و خانواده او به همراه داشته باشد از جمله این نتایج می توان به اختلال در عملکرد، خلق افسرده و از دست دادن اشتیاق نسبت به نوزاد، علائم مربوط به افسردگی مانند از دست دادن اشتها، مشکلاتی برای خوابیدن، چالش های حرکتی، فقدان تمرکز، از دست دادن انرژی و اعتماد به نفس اشاره کرد. خودکشی علت اصلی مرگ مادر به دنبال افسردگی بعد از زایمان است. برآورد می شود که افسردگی پس از زایمان 500000 تا 750000 مادر را در آمریکا به طور سالانه تحت تاثیر قرار می دهد. در برخی موارد اختلال به قدری شدید است که نیاز به بستری شدن در بیمارستان وجود خواهد داشت. هیچ درمان تایید شده ای برای این بیماری وجود ندارد و نیاز پزشکی برآورده نشده ای برای تقویت درمان این اختلال احساس می شود.

SAGE-547 مدولاتور آلوئستریک رسپتورهای گابا سیناپتیک و اکسترا سیناپتیک می باشد. طراحی درمانی موفقیت آمیز این دارو توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان افسردگی پس از زایمان تایید شده است. این دارو در کارآزمایی PPD-202A به لحاظ اثر بخشی، بی خطر بودن و ویژگی های فارماکوکینتیکی آن در خانم های بالغ مبتلا به افسردگی شدید پس از زایمان مورد بررسی قرار گرفت. این کارآزمایی به صورت چند مرکز، تصادفی، دو سویه کور و کنترل شده با پلاسبو انجام شد. در جولای 2016 کمپانی Sage برنامه بالینی وسیعی را در دو کارآزمایی بالینی تصادفی و کنترل شده با پلاسپو آغاز کرد که در آن محدوده دوز در بیمارانی که به افسردگی شدید پس از زایمان دچار شده اند  مورد توجه قرار دارد، همچنین ارزیابی دارو در بیمارانی که شرایط بیماری آنان در حد متوسط قرار دارد نیز مورد توجه است.

SAGE-547 هم چنین می تواند به عنوان درمان کمکی در درمان صرع به کار رود که در کارآزمایی Phase 3 STATUS Trial به آن پرداخته شده است.

تاریخ انتشار: 1395/10/13
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه