دیابت دوران بارداری و سابقه قبلی در ابتلا به افسردگی در افرادی که برای نخستین بار مادر می شوند، می تواند فاکتور خطری برای افسردگی پس از زایمان باشد.

آنالیز بیش از 700000 خانم در سوئد نشان داد دیابت دوران بارداری به تنهایی ریسک ابتلا به افسردگی پس از زایمان را افزایش می دهد.

به هر حال اگر تشخیص افسردگی قبلا در یک خانم داده شده باشد این ریسک بیشتر نیز خواهد بود.

سرپرست این تحقیقات میشل سیلورمن عنوان کرد اغلب شرکت کنندگان این دو شرایط را از هم مجزا در نظر می گرفتند اما ما در حال حاضر می دانیم که دیابت دوران بارداری و افسردگی پس از زایمان باید با هم در نظر گرفته شود.

میشل سیلورمن متخصص روانشناسی در دانشکده پزشکی  Mount Sinai در نیویورک می باشد.

او طی اخباری عنوان کرد اگر چه داشتن دیابت ریسک افسردگی پس از زایمان را در همه خانم ها افزایش می دهد اما در مورد خانم هایی که قبلا اپیزود دپرسیو داشته اند، دیابت در دوران بارداری احتمال ایجاد افسردگی پس از زایمان را تا 70 درصد بیشتر می کند.

محققین سایر فاکتورهای خطر را برای افسردگی پس از زایمان نیز شناسایی کردند.

در بین خانم هایی با سابقه افسردگی، دیابت قبل از بارداری و زایمان زودرس در هفته های 32 تا 36 بارداری این ریسک را افزایش می دهد (زایمان کامل در هفته های 39 تا 40 اتفاق می افتد).

هم چنین در بین خانم هایی که سابقه افسردگی ندارند زایمان در سنین جوانی، انجام سزارین و زایمان قبل از هفته های 32 بارداری می تواند ریسک ابتلا به افسردگی پس از زایمان را افزایش دهد.

این تحقیق در 18 ژانویه در ژورنال Depression and Anxiety منتشر شده است.

سیلورمن عنوان کرد همان طور که پزشکان در مورد پیشگیری از ابتلا به سرطان برای مثال از شما می خواهند سیگار نکشید زیرا سیگار ریسک ابتلا به سرطان را تا 20 برابر بیشتر می کند، متخصصین زنان باید در مورد سابقه افسردگی نیز به همین نسبت عمل کنند. به این ترتیب می توان قبل از ابتلای مادر گزینه های پیشگیرانه را انجام داد.

تاریخ انتشار: 1395/11/14
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه