یافته های جدید نشان می دهد بیماران مبتلا به سرطان پستان با سابقه افسردگی کمتر درمان های توصیه شده را برای بیماری خود دریافت می کنند.

در این بررسی بیش از 45000 خانم دانمارکی مبتلا به سرطان حضور داشتند که بیماری آنان در مراحل اولیه قرار داشت، این بررسی به سال های 1998 تا 2011 مربوط است. از بین این خانم ها 13 درصد با داروهای ضد افسردگی تحت درمان بودند و 2 درصد نیز قبلا در بیمارستان برای افسردگی ویزیت شده بودند.

بر اساس گفته های دکتر Nis Suppli از مرکز تحقیقات انجمن سرطان دانمارک، در مقایسه با کسانی که هرگز از داروهای ضد افسردگی استفاده نکرده بودند، بیمارانی که از این داروها استفاده کرده اند کمتر درمان های توصیه شده برای سرطان پستان را دریافت کردند و دوره بقای کلی فرد نیز کوتاه تر بود.

علاوه بر این محققین دریافتند استفاده از داروهای ضدافسردگی با کوتاه تر شدن بقای بیماران مبتلا به سرطان پستان ارتباط داشته است: پنج سال بعد از تشخیص سرطان، 13 درصد بیمارانی که از آنتی دپرشنت ها استفاده می کردند به دلیل سرطان پستان جان خود را از دست دادند و این در مقایسه با 11 درصد کسانی بود که هرگز از این دارو ها استفاده نکرده اند.

محققین عنوان کردند کاهش نرخ بقا در بین کسانی که از آنتی دپرشنت ها استفاده کردند به دلیل این حقیقت است که آن ها احتمالا درمان های توصیه شده را کمتر دریافت می کردند.

این یافته ها به صورت آن لاین در ژورنال انکولوژی بالینی انجمن انکولوژی بالینی آمریکا منتشر شده است.

دکتر هارلود بارستین متخصص سرطان پستان عنوان کرد این یافته ها نشان می دهد خانم هایی که قبلا به افسردگی مبتلا بودند ممکن است نسبت به دریافت مراقبت های استاندارد درمانی آسیب پذیر باشند. در حالی که دلیل این امر مشخص نیست اما این یافته ها هشداری برای پزشکان است تا نسبت به درمان و پیگیری این افراد دقت داشته باشند.

او در اخبار انجمن انکولوژی بالینی عنوان کرد خانم هایی با نیاز روانی ممکن است برای تصمیم گیری های درمانی به کمک نیاز داشته باشند.

تاریخ انتشار: 1395/09/16
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه