متراکم بودن پستان می تواند ریسک سرطان را پنهان کند از این رو فاکتور خطر مستقلی محسوب می شود. با این حال شواهدی هم در دست نیست که نشان دهد خانم هایی که پستان های متراکم تری دارند باید تست های بیشتری انجام دهند.

در نیمی از ایالات متحده آمریکا، اطلاع رسانی لازم برای خانم هایی با پستان های متراکم در ارتباط با تاثیر این حالت بر نتایج تست های غربالگری انجام می شود، به این ترتیب که این افراد نامه هایی را دریافت می کنند.

محققین دانشگاه بوستون نامه های اطلاع رسانی به خانم ها را در 23 ایالت مورد آنالیز قرار دادند و نتایج به دست آمده بسیار ضعیف بود. محققین دریافتند با وجود این که در نامه ها عنوان شده بود پستان های متراکم می تواند ریسک سرطان را مخفی نگاه دارد با این حال 74 درصد افراد متوجه ارتباط  افزایش ریسک سرطان بودند و 65 درصد نیز انجام تست های غربالگری مکمل را به عنوان یک گزینه در نظر داشتند. این تحقیق در 26 آپریل 2016 در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا (American Medical Association) منتشر شد.

اگر شما نیز دارای پستان های متراکم هستید باید در گزارشات ماموگرافی به آن توجه داشته باشید و در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

تاریخ انتشار: 1395/06/09
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.health.harvard.edu

برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه