داروی (Adlyxin(lixisenatide توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA برای درمان دیابت نوع دو در افراد بالغ تایید شد.

FDA توضیح داد داروی Adlyxin نوعی آگونیست glucagon-like peptide-1 receptor می باشد، داروی هورمونی که به کنترل قند خون کمک می کند.

این دارو در مطالعات بالینی متشکل از 5400 فرد مبتلا به دیابت نوع دو مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس گفته FDA در آزمونی دیگر که متشکل از 6000 فرد مبتلا به دیابت نوع دو بود نیز این دارو مورد بررسی قرار گرفت (این گروه در خطر بیماری های قلبی قرار داشتند).

دیابت نوع دو بیش از 29 میلیون نفر را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده است. افزایش قند خون که در اثر این بیماری ایجاد می شود می تواند پیامدهایی مانند بیماری قلبی، نابینایی و آسیب به کلیه و اعصاب را به دنبال داشته باشد.

شایع ترین اثر جانبی این دارو عبارت است از حالت تهوع، استفراغ، سردرد، اسهال و گیجی. افت قند خون (یا هایپوگلایسمی) نیز عارضه جانبی دیگری است که در اثر مصرف همزمان Adlyxin با سایر داروهای ضددیابت مشاهده شده است. واکنش های آلرژیک نیز در طول ارزیابی های بالینی این دارو گزارش شده است.

FDA عنوان کرد بی خطر بودن این دارو در بین کودکان در حال بررسی است، هم چنین در تحقیقات بر پاسخ ایمنی بدن نسبت به دارو نیز تمرکز شده است.

Adlyxin توسط سنوفی اونتیس واقع در بریجواتر نیوجرسی تولید می شود.

تاریخ انتشار: 1395/05/30
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه