بر اساس یافته های تحقیقی جدید، استرس بیش از حد می تواند منجر به مشکلات حافظه در بین بازماندگان سرطان پستان گردد، اما ورزش می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

Siobhan Phillips استادیار طب پیشگیری در دانشگاه پزشکی شیکاگو عنوان کرد ما دریافتیم فعالیت فیزیکی متوسط تا شدید می تواند به لحاظ روانی در خانم ها کمک کننده باشد از طرفی به حافظه آن ها نیز کمک خواهد کرد.

تاثیرات حافظه بعد از سرطان اغلب به شیمی درمانی و رادیوتراپی نسبت داده می شود که به آن chemo brain گفته می شود. دکتر فیلیپس طی اخباری عنوان کرد یافته های جدید نشان می دهد مشکلات حافظه که توسط افراد گزارش می شود می تواند تا حدی به موارد احساسی عاطفی مربوط باشد.

او توضیح داد این خانم ها وحشت زده، مضطرب و خسته هستند و به لحاظ عاطفی ضربه دیده و اعتماد به نفس پایینی دارند. این مسئله می تواند منجر به بروز مشکلات حافظه در آن ها شود.

در این تحقیق، محققین مشکلات حافظه ای را بر اساس گزارش خود افراد با داده های ورزشی مورد بررسی قرار دادند، این داده ها از بیش از 1800 خانم به دست آمده بود که از سرطان پستان جان سالم به در برده بودند، 362 نفر از خانم ها از دستگاهی به نام شتاب سنج استفاده کردند تا میزان حرکت آن ها دنبال شود.

در هر دو گروه فعالیت فیزیکی در حد متوسط تا شدید (مانند پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، آهسته دویدن و یا شرکت در کلاس های ورزشی) به کاهش استرس و خستگی کمک کرد. به گفته محققین، این مزایای روانی به بهتر شدن حافظه می انجامد.

باید توجه داشت در این تحقیق علت این رابطه اثبات نشد که چرا افزایش فعالیت فیزیکی با افزایش میزان اعتماد به نفس و کاهش استرس مرتبط بود. بر اساس گفته محققین، این اصلاحات توانست با کاهش مشکلات حافظه همراه باشد.

این یافته ها در تاریخ 8 جولای در ژونال سایکو- انکولوژی (Psycho-Oncology) منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/05/12
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه