تفاوت جنسیتی می تواند تشخیص آلزایمر را در خانم ها با تاخیر مواجه کند.

تحقیقات جدید نشان می دهد در مراحل اولیه آلزایمر خانم ها در مقایسه با مردان لغات بهتری را به خاطر دارند و به همین دلیل تشخیص بیماری در آن ها ممکن است به تاخیر افتد.

بر اساس مطالعه ای که بر روی صد ها نفر از مردم انجام شده، اگر چه مقدار مشابهی از نواحی مغزی در بیماری آلزایمر از بین می رود، اما تفاوت هایی بین زنان و مردان وجود دارد.

مسئول این تحقیقات ارین ساندرمن از آکادمی نورولوژی آمریکا طی اخباری گفت یک راه برای تفسیر نتایج این است، از آن جایی که خانم ها در طول زندگی حافظه کلامی بهتری در مقایسه با مردان دارند، خانم ها قبل از این که بیماری آلزایمر آن ها را زمین زند، محافظی در برابر از دست رفتن حافظه کلامی خود دارند. ساندرمن فوق دکترای نورولوژی از کالج پزشکی  آلبرت انیشتین در نیویورک می باشد.

تست حافظه کلامی برای تشخیص شروع بیماری آلزایمر و اختلالات شناختی خفیف استفاده می شود اما از آن نمی توان در تشخیص خانم ها استفاده کرد تا زمانی که بیماری پیشرفته شود.

بر اساس گفته ساندرمن، اگر نتایج تایید شد، پزشکان باید تست های مربوط به حافظه را انجام دهند تا بتوانند تشخیص بهتری دهند.

این یافته ها به صورت آن لاین در تاریخ 16 مارچ در ژورنال نورولوژی منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/02/08
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت https://www.nlm.nih.gov
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه