در تحقیقات جدید نشان داده شده مواجه با میزان بالایی از آلاینده های هوایی ریسک زایمان زودرس را در خانم های مبتلا به آسم بهمراه دارد.

مواجه با آلاینده های حاصل از خودروها در کوتاه مدت و یا بلند مدت با افزایش ریسک زایمان زودرس در خانم های مبتلا به آسم همراه است. این بررسی نشان داد این یافته مخصوصا  وقتی صادق است که خانم ها قبل از بارداری، اوایل بارداری و هفته های ششم آخر بارداری  در معرض آلاینده ها قرار بگیرند.

پائولین مندولا مسئول موسسه سلامت کودکان و توسعه انسانی در آمریکا و مسئول این تحقیقات گفت زایمان زودرس یکی از مشکلات شایع در این کشور است که بیش از یک نوزاد از هر ده نوزاد متولد شده در آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد. زایمان زودرس به زایمانی گفته می شود که قبل از هفته 37 بارداری اتفاق می افتد.

او افزود یافته های ما نشان داد آلاینده های هوایی ریسک زایمان زودرس را در خانم های مبتلا به آسم، افزایش می دهد. این یافته ها بستری برای تحقیقات بیشتر در آینده است که می تواند به پیشگیری از زایمان زودرس در افراد پرخطر کمک کند.

 باید توجه داشت در این تحقیق تنها نشان داده شد ارتباطی بین آلاینده های ترافیکی و زایمان زودرس در این گروه از خانم ها وجود دارد اما علت آن اثبات نشده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زایمان زودرس و نوزاد نارس به مطلب زیر مراجعه نمایید:

در آمریکا آسم 9 درصد خانم ها را در سنین باروری تحت تاثیر قرار داده است. مشخص است  به این ترتیب ریسک عوارض و مشکلات بارداری و همچنین مشکلات نوزادان افزایش می یابد.

داده های این تحقیق از 223000 زایمان تک قلو به دست آمد. این نوزادان در 19 بیمارستان در سرتاسر آمریکا در سال های 2002 و 2008 متولد شده بودند. محققین داده های کیفی مربوط به هوا را در مناطق پیرامون بیمارستان ها بررسی کردند. آن ها شش نوع آلاینده از جمله نیتروژن اکساید و کربن مونواکساید را اندازه گیری کردند.

در معرض نیتریک اکساید واقع شدن در سه ماه قبل از بارداری با افزایش ریسک زایمان زودرس ارتباط دارد. در این تحقیق نشان داده شد افزایش این ریسک در خانم های مبتلا به آسم بیشتر از خانم هایی بود که به چنین بیماری دچار نبودند.

در خانم های مبتلا به آسم هر چه میزان مواجه با کربن مونوکساید در طول این دوران افزایش یابد ریسک زایمان زودرس تا 12 درصد افزایش می یابد، اما در مورد خانم هایی که به آسم مبتلا نبودند چنین نبود.

محققین دریافتند مواجه با میزان بالای آلاینده های هوایی با افزایش ریسک زایمان زودرس در خانم های مبتلا به آسم همراه است. این ذرات شامل فلزات، گرد و غبار و اسیدهاست.

مندولا گفت قرار گرفتن در معرض این آلاینده ها می تواند بر سلامت فرد در آینده تاثیر گذارد.

او افزود که مواجه اولیه با این آلاینده ها می تواند منجر به التهاب یا سایر استرس های درونی شود. این مشکلات می تواند بر رشد جنین نیز تاثیر گذارد و منجر به زایمان زودرس شود.

این تحقیق به صورت آن لاین در تاریخ اول مارچ در ژورنال آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/01/15
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه