دستورالعمل های جدید انجمن درماتولوژی آمریکا تاکید می کند درمان های ترکیبی بهترین راه برای مبارزه با آکنه است.

دکتر Andrea Zaenglein از روسای کمیته این انجمن طی اخباری عنوان کرد طیفی از درمان های موثر برای آکنه در دسترس است و متخصصین پوست دریافته اند درمان های ترکیبی بهترین انتخاب برای اغلب بیماران محسوب می شود.

او افزود درمان های توصیه شده عبارت است از درمان های موضعی، مصرف آنتی بیوتیک، ایزوترتینوئین (با نام تجاری Accutane) و استفاده از کنتراسپتیو های خوراکی.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن درماتولوژی سالانه در آمریکا 50 میلیون نفر به آکنه دچار می شوند.

وقتی از آنتی بیوتیک برای درمان آکنه های شدید تا متوسط استفاده می شود، سایر داروهای نسخه شده نیز باید همزمان مصرف شود. بعد از تکمیل دوره مصرف آنتی بیوتیک، بیمار باید به مصرف داروهای موضعی هم چنان ادامه دهند.

متخصصین تاکید کردند داروهای موضعی مانند رتینوئیدها و بنزوئیل پراکسید می تواند همزمان با سایر درمان ها استفاده شود.

ایزوترتینوئین خوراکی باید در مورد آکنه های شدید استفاده شود که به سایر درمان ها پاسخ نداده است. این دارو ریسک بروز نقص در جنین را به همراه دارد بنابراین خانم ها باید حین مصرف این دارو از باردار شدن خودداری کنند.

برخی محققین عنوان کردند که ارتباطی بین Accutane خوراکی و بیماری التهابی روده یا افسردگی وجود دارد اما شواهد مربوط به آن قطعی نیست. اما بیماران همواره باید توصیه های پزشک خود را دنبال کنند.

شواهد کافی در دست نیست که نشان دهد روش هایی مانند لیزر و لایه برداری های شیمیایی می تواند جایگزین روغن درخت چای و یا تغییرات رژیم غذایی شود.

دستورالعمل های جدید اخیرا در ژورنال مربوط به انجمن درماتولوژی آمریکا (American Academy of Dermatology) منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1395/01/08
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه