یافته های جدید نشان می دهد بیماران مبتلا به سرطان که دو یا بیش از دو بار درمان رادیوتراپی را انجام نمی دهند در خطر عود سرطان قرار دارند.

در این بررسی بیش از 1200 بیمار حضور داشتند که برای سرطان هایی در ناحیه رکتال، رحم، سرویکس، ریه، پستان سر و گردن در سال های 2007 و 2012 تحت رادیوتراپی قرار داشتند. از میان تمامی شرکت کنندگان، 22 درصد آنها دو نوبت یا بیش از دو نوبت رادیوتراپی را انجام ندادند.

همه بیماران در نهایت دوره رادیوتراپی را کامل کردند اما آن هایی که جلساتی را از دست داده بودند به طور متوسط یک هفته دیرتر این دوره را به پایان رساندند.

بر اساس یافته هایی که به صورت آن لاین در ژورنال بین المللیRadiation Oncology Biology Physics منتشر شد، نرخ عود سرطان برای بیمارانی که دو یا چند جلسه رادیوتراپی را از دست داده بودند 16 درصد بود حال آن که برای افرادی که جلسات رادیوتراپی را به طور منظم پیگیری کرده بودند 7 درصد بود.

دکتر Madhur Garg طی اخبار منتشر شده از سوی مرکز Montefiore Einstein که مخصوص درمان سرطان می باشد، گفت این بررسی نشان می دهد تنها با تکمیل دوره درمانی سلامت بیماران تقویت می شود. دکتر Madhur Garg خود مسئول بالینی دپارتمان radiation oncology و استاد بالینی در کالج پزشکی آلبرت انیشتین می باشد که در شهر نیویورک واقع شده است.

او افزود این یافته ها نشان می دهد باید پزشکان، بیماران و همراهان آنها هشیار باشند که اهمیت منظم بودن در پیگیری های درمانی تا چه حد است.

همین محققین در تحقیق قبلی نیز دریافتند ارتباط معنی داری بین درآمد پایین و افزایش ریسک از دست دادن جلسات درمانی وجود دارد.

درمان اختلالات خلقی، کمک در حمل و نقل و سایر حمایت های این چنینی از بیمار باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود آیا این موارد می تواند به کاهش از دست دادن جلسات درمانی در بیماران پر خطر کمک کند یا خیر.

تاریخ انتشار: 1394/11/29
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه