مطالعات جدید نشان می دهد مدیتیشن و موسیقی می تواند به کاهش درد، اضطراب و خستگی ناشی از بیوپسی سرطان پستان کمک کند.

محققین از موسسه Duke Cancer در دورهام 121 خانم را مورد بررسی قرار دادند که برخی در حین بیوپسی به موسیقی یا مدیتیشن ضبط شده گوش می دادند و برخی نیز تنها استاندارد درمانی را دریافت می کردند.

مدیتیشن متمرکز بر ایجاد احساسات مثبت و دور کردن احساسات منفی بود، موسیقی بر حسب انتخاب بیمار شامل جاز، پیانو کلاسیک، چنگ، فلوت و صدای طبیعت بود. استاندارد درمانی عبارت بود از ارائه گفتگوها و پشتیبانی های معمول.

در مقایسه با گروهی که استاندارد درمانی را دریافت می کردند، در خانم هایی که به موسیقی یا مدیتیشن گوش می دادند، کاهش میزان خستگی و اضطراب بسیار بیشتر بود. گروه مدیتیشن در مقایسه با گروه موسیقی درد کمتری را تجربه می کردند.

این بررسی به صورت آنلاین در تاریخ 4 فوریه در ژورنال کالج رادیولوژی آمریکا منتشر شد.

بنا به گفته دکتر Mary Scott Soo متخصص رادیولوژی انجام بیوپسی برای تشخیص سرطان پستان می تواند بسیار موثر و موفقیت آمیز باشد، اما اضطراب و درد همراه با آن می تواند تاثیرات منفی را به دنبال داشته باشد.

او هم چنین توضیح داد احساس درد و اضطراب حین بیوپسی، میزان موثر بودن آن را کاهش می دهد و یا این که سبب می شود بیمار پایبندی لازم را برای پیگیری های بعدی از دست دهد.

داروهای ضد اضطراب انتخاب دیگری برای رویارویی با درد و اضطراب حین بیوپسی است. اما به دلیل اثرات خواب اوری این داروها، بیماران برای بازگشت به خانه به همراه نیاز خواهند داشت.

مدیتیشن و موسیقی جایگزین سالم و بی هزینه ای می باشد.

Soo هم چنین گفت ما می خواهیم این بررسی در سطح کارازمایی های بالینی چند مرکزه انجام شود تا ببینیم آیا می توان این روش ها را به موارد دیگری نیز تعمیم داد یا خیر.

تاریخ انتشار: 1394/11/26
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه