بنا به تحقیقات جدیدی که انجام شده است، اگر خانم های باردار در مجاورت میزان بالایی از آلودگی هوا قرار داشته باشند، احتمال داشتن نوزادی نارس افزایش می یابد.

در این تحقیق محققین نزدیک به 225000 زایمان تک قلو را در سال های بین 2007 و 2010 در اوهایو بررسی کردند. بیش از 19000 مورد زایمان زودرس بین آن ها وجود داشت (زایمان زودرس به زایمان قبل از هفته 37 بارداری اشاره دارد). قرار گرفتن در معرض ذرات کوچک آلاینده در هوا در طول بارداری با 19 درصد افزایش ریسک زایمان زودرس ارتباط دارد. این بررسی نشان داد احتمال این ریسک در سه ماهه سوم بارداری در بالاترین حد خود قرار دارد.

دکتر Emily DeFranco پزشک محقق در مرکز پیشگیری از زایمان زودرس در بیمارستان کودکان Cincinnati طی اخباری گفت اگر چه این افزایش ریسک در حد متوسط است اما تاثیرات بالقوه آن در همه خانم های باردار شدید است.

نوع آلاینده هوا که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته بود ذرات کوچک حاصل از اگزوز خودروها یا سوزاندن چوب، زغال سنگ و یا سایر سوخت های فسیلی بود. بر اساس آژانس حمایت از محیط زیست در آمریکا این نوع از آلودگی ها می تواند به صورت  عمیقی توسط ریه استنشاق شود.

بر اساس گفته محققین، نرخ زایمان زودرس در بین خانم های 40 سال و بالای 40 سال، خانم های سیاه پوست، آنهایی که مراقبت های دوره بارداری را دریافت نمی کنند و یا میزان تحصیلات کمتری دارند و آنهایی که در معرض آلاینده های بالاتر از استانداردEPA  هستند، در بالاترین حد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زایمان زودرس و نوزاد نارس به مطلب زیر مراجعه نمایید:

این یافته ها به صورت آن لاین اخیرا در ژورنال بهداشت محیط یا Environmental Health منتشر شده است.

این گزارش اثبات نکرد که در معرض آلاینده های هوا بودن می تواند سبب زایمان زودرس شود اما محققین بر این باورند ارتباطی که در این میان وجود دارد معنی دار است.

فرانکو گفت ما تخمین می زنیم که کاهش مقدا ذرات در هوا به زیر استاندارد EPA می تواند نرخ زایمان زودرس را در خانم هایی که در خطر قرار دارند تا 17 درصد کاهش دهد و این معادل 2.22 درصد کاهش در نرخ زایمان زودرس در جمعیت سرتاسر دنیاست.

در تحقیق قبلی نیز این محقق نشان داد قرار گرفتن در معرض بالایی از آلاینده های هوا مخصوصا در سه ماهه سوم بارداری، تا 42 درصد نرخ مرده زایی را افزایش می دهد.

سال گذشته، انجمن ریه آمریکا دو منطقه را در اوهایو آمریکا ذکر کرد که در بین ده مورد از  مناطق آلوده، جز آلوده ترین مناطق به شمار می رفتند(Cincinnati-Wilmington-Maysville و Cleveland-Akron-Canton).

تاریخ انتشار: 1394/11/18
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه