هیچ کس از دیابت در امان نیست. این پیغام کمپین آموزش عمومی است که عنوان می کند 86 میلیون نفر فرد بالغ در آمریکا پیش دیابتی هستند.

بر اساس آن چه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها عنوان می کند بیش از یک نفر از هر سه نفر در آمریکا به شرایط  پیش دیابتیک دچارند، این شرایط بسیار خطرناک است و می تواند منجر به ایجاد دیابت تیپ دو، حمله قلبی و سکته شود.

اگر شما پیش دیابتیک هستید، ممکن است میزان گلوکز خون شما بیشتر از حد نرمال باشد، اما این میزان به اندازه ای نیست که بتوان شما را مبتلا به دیابت دانست.

David Marrero مسئول تحقیقات دیابت در دانشگاه ایندیانا گفت آگاهی در تلاش برای توقف دیابت نوع دو بسیار اهمیت دارد.

برای آگاهی از این که آیا در خطر قرار دارید یا خیر باید به سایت DoIHavePrediabetes.org مراجعه کرده و به صورت آن لاین تست دهید. این تست می تواند از طریق متن، تلویزیون و اطلاعیه رادیویی انجام شود.

دکتر Mary Vouyiouklis Kellis به عنوان متخصص غدد در کلینیک Cleveland گفت این ابزار بسیار سریع و ساده است و به افراد امکان می دهد تا بدانند آیا در خطر پیش دیابتی شدن یا ابتلا به دیابت قرار دارند یا خیر. اگر ریسک ابتلا به این شرایط بالا باشد به این ترتیب می توانند به دنبال مراقبت های درمانی به موقع باشند.

بر اساس اخبار منتشر شده بیشتر افراد مبتلا به پیش دیابتیک نمی دانند که به این شرایط دچارند. در صورت عدم درمان، 30 درصد این افراد در طول 5 سال به دیابت تیپ دو دچار خواهند شد.

کلیس گفت یکی از مشکلات در افراد پیش دیابتیک و یا افراد دیابتی این است که این افراد احساس مریضی نمی کنند و وقتی که احساس مریضی دارند دیگر خیلی دیر شده است.

برخی تغییرات ساده در فعالیت و رژیم غذایی می تواند از بروز دیابت پیشگیری کند.

او افزود از دست دادن 5 تا 7 درصد وزن بدن می تواند این ریسک را کاهش دهد همین طور ایجاد برخی اصلاحات در روند زندگی نیز می تواند موثر باشد برای مثال کنترل میزان غذای مصرفی، کاهش استفاده از مواد غذایی شیرین شده و انجام ورزش منظم. سی دقیقه ورزش در روز و به مدت 5 روز در هفته می تواند به کاهش این ریسک کمک کند.

از آن جایی که موضوع پیش دیابتیک بودن تبدیل به مسئله ای مهم در آمریکا شده است مرکز CDC انجمن دیابت آمریکا و انجمن پزشکی آمریکا را فراخوانده تا کمپین جدیدی راه بیاندازند.

تبلیغات هایی به زبان انگلیسی و اسپانیایی انجام خواهد شد. وب سایت این کمپین نکاتی را در راستای افزایش کیفیت سبک زندگی ارائه می دهد و این مرتبط با برنامه های ملی پیشگیری در CDC است. بنابراین برای افرادی که تمایل به دریافت پشتبانی مستمر دارند، پیام های متنی در دسترس است.

دکتر اندرو جرمن طی اخبار  CDCگفت دانستن این که شما پیش دیابتی هستید یا خیر اولین گام در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو است.

او گفت هر زمان که افراد متوجه شدند در خطر پیش دیابتی شدن قرار دارند باید با پزشک خود در مورد انجام تست های بیشتر مشورت کنند تا این تشخیص تایید شود و در صورت لزوم اقدامات لازم برای تغییر روند زندگی و پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو انجام شود.

بر اساس گفته CDC تقریبا 29 میلیون نفر در آمریکا (یعنی بیش از 9 درصد جمعیت آمریکا) به دیابت و اغلب دیابت نوع دو مبتلا هستند.

تاریخ انتشار: 1394/11/10
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه