تحقیقی جدید نشان داد بازماندگان سرطان سینه که درآمد کمی دارند با استفاده از برنامه های مراقبتی شخصی می توانند نتایج بهتری را دریافت کنند.

پیگیری برای بازماندگان سرطان عبارت است از کنترل تاثیرات جانبی درمان در طولانی مدت و مانیتور کردن روند عود تومور. بر اساس گفته محققین برنامه مراقبت فردی به  افراد بازمانده از سرطان سینه کمک می کند تا توصیه های مربوطه را پیگیری و دنبال کنند.

در این تحقیق 212 فرد بازمانده از سرطان سینه حضور داشتند که درآمدشان کم بود. این خانم ها به طور تصادفی انتخاب شدند و برخی مراقبت معمول را دریافت می کردند و برخی تحت برنامه مراقبت درمانی فردی بودند.

خانم ها در گروهی که مراقبت فردی دریافت می کردند خلاصه ای از درمان، برنامه مراقبتی مستمر و لیستی از گروهای پشتیبان و سایر منابعی که از بیمار حمایت می کنند را در اختیار داشتند. علاوه بر آن در جلسات مشاوره ای شرکت می کردند که در آن می آموختند پزشک به چه نحو برنامه مراقبتی آنها را پیاده سازی می کند.

داده ها نشان داد بعد از 12 ماه، 61 درصد خانم ها در گروهی که برنامه درمانی شخصی دریافت می کردند، توصیه های مراقبتی را دنبال کرده بودند، حال آن که در گروهی که تحت مراقبت های معمول بودند، این آمار به 51 درصد رسید.

این یافته ها در روز جمعه در نشست انجمن انکولوژی بالینی آمریکا(ASCO) در سانفرانسیسکو ارائه شد. یافته ها حاصل از نشست ها تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی معتبر در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

دکتر Rose Maly استادیار پزشک خانواده در دانشگاه کالیفرنیا، لوس انجلس در اخبار ASCO گفت خانم هایی که در آمد کمی دارند، دسترسی کمتری به مراقبت های درمانی با کیفیت بالا دارند، ضمن آن که نیازها و نگرانی های منحصر به فردی نیز در این میان وجود دارد.

او افزود این برنامه شخصی می تواند بسیار به نفع این گروه آسیب پذیر باشد و می تواند در مورد سایر سرطان ها نیز اعمال شود.

موسسه پزشکی(Institute of Medicine) توصیه می کند که همه بازماندگان سرطان خلاصه ای از درمان فردی و برنامه مراقبتی را دریافت می کنند، اما بر اساس این اخبار چنین چیزی برای همه بیماران انجام نمی شود.

سخنگوی ASCO دکتر Merry-Jennifer Markham گفت بسیار اهمیت دارد تا برای مقابله با این شکاف مراقبتی راه های جدیدی را پیش گیریم.

Markham طی اخباری گفت سرطان با توقف درمان پایان نمی پذیرد. برنامه های مراقبتی که به منظور حفظ بقای افراد است ابزار مهمی برای سالم نگاه داشتن بیمار در طولانی مدت محسوب می شود، در این مدت بیمار باید به لحاظ بروز سرطان ثانویه و یا تاثیرات جانبی در طولانی مدت تحت کنترل باشد. بیمارانی که درآمد کمی دارند در دستیابی به این مراقبت ها با چالش های خاصی رو به رو هستند.

او گفت این تحقیق گام مهمی رو به جلوست و نشان می دهد برنامه درمانی فردی همراه با مشاوره می تواند تفاوت مهمی را برای بیماران ایجاد کند.

تاریخ انتشار: 1394/10/29
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه