عوارض دیابت با آسیب به عروق خونی کوچک و بزرگ بروز می کنند که در بیشتر موارد عدم کنترل مناسب سطح قند خون موجب بروز آن ها می گردد.
هیپوگلیسمی یا افت قند خون در بین بیماران مبتلا به دیابت شایع می باشد که عوارض خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. عناوینی مانند علائم هیپوگلیسمی و پیشگیری از هیپوگلیسمی و درمان هیپوگلیسمی را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.
درمان دارویی دیابت نوع دو با انواع دسته های دارویی انجام می گیرد که در ادامه با مکانیسم اثر و عوارض جانبی آن ها آشنا می شویم.
مراقبت پا در دیابت بسیار اهمیت دارد زیرا تضعیف گردش خون و آسیب عصبی که از عوارض دیابت می باشد ممکن است بروز زخم ها و دفرمگی هایی را به همراه داشته باشد. در این مقاله به مبانی مراقبت پا در دیابت می پردازیم.
نوروپاتی دیابتی به آسیب عصبی ناشی از دیابت اشاره دارد. در این مقاله به بررسی انواع نوروپاتی دیابتی می پردازیم.
معیارهای تشخیص دیابت چیست؟ در این مقاله قصد داریم معیارهای تشخیص دیابت را با هم مرور کنیم.
دیابت نوع یک نوعی از بیماری مزمن دیابت است که در آن سیستم ایمنی با تخریب سلول های تولید کننده انسولین موجب عدم تولید یا تولید مقدار کم انسولین در بدن شده است.
غربالگری دیابت نوع دو شامل تست هایی است که به منظور تایید تشخیص دیابت نوع دو عموما در افرادی که بیماری در آن ها تشخیص داده نشده انجام می گیرند. در این مقاله می خواهیم برخی از تست های غربالگری دیابت نوع دو را بررسی کنیم.
صفحه1 از3

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه