آسپیرین یک داروی رقیق کننده خون است که با مهار عملکرد پلاکت ها از تشکیل لخته خونی پیشگیری می کند بدین ترتیب نقش پیشگیرنده در بروز حمله قلبی و سکته مغزی دارد. در این مقاله به برخی از فواید مصرف روزانه آسپیرین و البته عوارض آن می پردازیم.
دکتر سعید حفیظی متخصص داخلی در این مقاله به سوالاتی پیرامون نوار قلب و کاربرد آن پاسخ می گویند.
دکتر عنایت اله کریمیان فوق تخصص جراحی قلب و عروق به بررسی علل درد سينه از جمله علل قلبی، گوارشی، عضلانی-استخوانی و ریوی پرداخته و توضیحاتی ارائه نموده اند.
در این مقاله دکتر عنایت اله کریمیان فوق تخصص جراحی قلب و عروق به ارتباط بین افسردگى و بيمارى هاى قلبى پرداخته و توضیحاتی ارائه نموده اند.
دکتر عنایت اله کریمیان فوق تخصص جراحی قلب و عروق در این مقاله به بررسی تپش قلب، عوامل به وجود آورنده تپش قلب، تشخیص و درمان تپش قلب پرداخته اند و توضیحاتی در این رابطه ارائه می نمایند.
دکتر عنایت اله کریمیان فوق تخصص جراحی قلب و عروق در این مقاله به ارتباط کبد چرب و تنگی عروق قلب پرداخته و توضیحاتی ارائه می نمایند.
دکتر عنایت اله کریمیان فوق تخصص جراحی قلب و عروق در این مقاله به موضوع خطرات فشار خون بالا پرداخته و توضیحاتی ارائه می نمایند.
بتا بلوکرها دسته دارویی هستند که با کاهش سرعت و قدرت ضربان قلب در درمان بیماری ها و شرایطی چون فشار خون بالا، نارسایی قلبی، میگرن و... به کار می روند. در این مقاله با موارد استفاده و عوارض بتا بلوکرها بیشتر آشنا می شویم.
صفحه1 از3

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه