تزریق چربی صورت یک روش زیبایی پوست است که برای پر کردن نواحی که به افزایش حجم نیاز دارند به کار می رود. در ادامه با نکاتی پیرامون این روش آشنا می شویم.

دروانا:

تزریق چربی صورت چیست؟

تزریق چربی صورت یک روش موثر برای کاهش چروک های پوستی، بهبود اسکارهای آکنه و جوان تر ساختن ظاهر شما است. در تزریق چربی صورت، با استفاده از چربی انسانی که از بدن خود شما گرفته شده صورت پر تر می شود، خطوط عمیق پر می شوند، چروک ها و خطوط پوستی برطرف می گردند، لب ها برجسته می شوند و گونه ها برجسته تر شده و فرورفتگی های صورت پر می شود.

تزریق چربی صورت: آمادگی و کاندید مناسب

بر خلاف سایر ترکیبات تزریقی پوست که از فرآورده های مصنوعی ساخته شده اند، تزریق چربی صورت از ماده ای تشکیل شده است که احتمال بروز واکنش های حساسیتی را بسیار کاهش می دهد؛ زیرا بافت چربی مورد استفاده در تزریق چربی صورت از بدن خود فرد گرفته می شود. با این که تزریق چربی صورت روند پیری را متوقف نمی کند، پر شدن صورت با تزریق چربی انسانی می تواند در به تاخیر انداختن نیاز به روش های تهاجمی تر مانند لیفت صورت، لیفت ابرو و پیشانی یا سایر انواع جراحی کمک کننده باشد. تزریق چربی صورت همچنین یک روش مناسب تر در مقایسه با سایر روش های زیبایی پوست است.

بهترین راه برای تعیین این که شما کاندید مناسبی برای تزریق چربی صورت هستید یا خیر، انجام مشاوره با پزشک متخصص پوست است. تزریق چربی صورت گزینه ای مناسب خواهد بود اگر شما شرایط زیر را دارا هستید:

  • به دنبال افزایش حجم زیاد هستید و به تزریق عمیق بافتی نیاز دارید.
  • از لحاظ جسمی سالم هستید.
  • دچار پیری پوست خفیف تا متوسط شده اید.
  • اهداف خاص و معقولی را برای بهبود ظاهر خود در ذهن دارید.

آمادگی برای تزریق چربی صورت

تزریق چربی صورت در مقایسه با تزریق سایر فیلرهای پوستی روشی پیچیده تر است؛ زیرا از تکنیک های استخراج چربی استفاده می کند. در تزریق چربی صورت، این تکنیک ها برای استخراج چربی مورد نیاز برای تزریق به کار گرفته می شوند. تزریق چربی صورت یک روش غیر جراحی است و به کمک بی حسی موضعی انجام می گیرد.

آمادگی برای تزریق چربی صورت شامل موارد زیر می باشد:

  • تست های آزمایشگاهی یا ارزیابی پزشکی
  • مصرف برخی داروها یا تنظیم دوز داروهای مصرفی
  • ترک سیگار به منظور دستیابی به نتایج بهتر در تزریق چربی صورت
  • پرهیز از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی به علت بالا رفتن خطر خونریزی

تزریق چربی صورت: روش انجام

تزریق چربی صورت عموما با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. تزریق چربی صورت بسته به بیمار، حجم چربی تزریقی و روش های دیگری که به طور هم زمان با تزریق چربی صورت انجام می شوند معمولا به 30 دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر زمان نیاز دارد.

در تزریق چربی صورت، چربی از نواحی خاصی در بدن (عموما شکم یا ران ها) با استفاده از کانولا، برداشته می شود. زمانی که چربی کافی برای تزریق چربی صورت گرفته می شود، این چربی از سرم و خون آبه جدا می گردد و چربی خالص شده در صورت تزریق می گردد.

حال چربی به کمک کانولا به داخل نواحی که به افزایش حجم نیاز دارند تزریق می گردد. این عمل معمولا چندین بار انجام می گیرد. این کار در تزریق چربی صورت یک شبکه از تارهای چربی در داخل پوست ایجاد می کند.

از تزریق چربی در نواحی صورت (گونه ها، زیر چشم، زاویه فک و چانه) استفاده می شود. علاوه بر صورت در نواحی پشت دست ها، ساق پا ها، سینه ها و باسن نیز استفاده می گردد.

تزریق چربی صورت: نتایج

شما می توانید بلافاصله بعد از تزریق چربی صورت نتایج آن را مشاهده کنید. نواحی تحت درمان ممکن است در ابتدا به علت تورم ایجاد شده بیش از حد نرمال حجیم باشند. در طول زمان، تورم ناشی از تزریق چربی صورت برطرف شده و شما معمولا بعد از گذشت سه تا چهار ماه می توانید شاهد نتایج واقعی تزریق چربی صورت باشید. بعد از گذشت مدت زمانی، بدن ممکن است چربی تزریق شده را متابولیزه کند و چربی در این نواحی از بین برود.

به طور کلی، در حدود نیمی از چربی تزریق شده بعد از گذشت سه تا شش ماه از تزریق چربی صورت، مجددا جذب بدن می شود. شما با مراجعه مجدد به پزشک خود می توانید به نتایج طولانی مدت در تزریق چربی صورت دست یابید. تورم ایجاد شده پس از تزریق چربی طی یک هفته تا یک ماه بر طرف می گردد.

تزریق چربی صورت: دوره ریکاوری

افرادی که تزریق چربی صورت را انجام داده اند معمولا در زمان کوتاهی بعد از تزریق می توانند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند. امکان بروز کبودی، تورم یا قرمزی در ناحیه ای که چربی گرفته شده و سپس تزریق شده است وجود دارد اما این عوارض تزریق چربی صورت معمولا بعد از چند هفته برطرف می گردند.

تزریق چربی صورت: ایمنی روش

تمام روش های زیبایی پوست خطراتی را به دنبال دارند. برخی از عواقب احتمالی تزریق چربی صورت شامل:

  • تورم
  • کبودی
  • ترشح خون آبه از محل برداشت چربی
دکتر مسلم صفرپور

دکتر مسلم صفرپور

متخصص پوست، مو و زیبایی
جناب آقای دکتر مسلم صفر پور متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، عضو انجمن متخصصین پوست ایران و همچنین عضو انجمن ملی نخبگان ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر مسلم صفرپور
برگرفته از: وبسایت https://my.clevelandclinic.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه