عوامل مختلفی موجب پیچ خوردگی تخمدان می شوند. این وضعیت عواقبی را نیز به دنبال دارد.
دکتر مریم سلیم نژاد جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در ادامه در مورد علل ایجاد کیست تخمدان، خطرات و عوارض کیست تخمدان و اقدامات لازم در زمان ترکیدن کیست تخمدان یا پاره شدن آن به سوالات بیماران پاسخ داده اند.
کورپوس لوتئوم توده سلولی است که بعد از آزاد شدن تخمک از فولیکول باقی می ماند و در بیشتر موارد از بین می رود. در صورت تجمع مایع داخل آن، کیست کورپوس لوتئوم تشکیل می شود.
کیست های تخمدان از جمله مشکلات رایجی می باشد که برای بانوان رخ می دهد. دکتر پروین صادقی در این مقاله به تعدادی از سوالات رایج بیماران در رابطه با کیست های تخمدان پاسخ داده اند.
کیست تخمدان کیسه پر از مایع در تخمدان ها است که در مواقعی در اثر چرخه قاعدگی ایجاد می شود. برخی شرایط ممکن است موجب بروز کیست تخمدانی شوند.
کیست فولیکولار نوعی کیست تخمدان بدون خطر است که اغلب بدون درمان برطرف می شود.
در این مقاله دکتر سمیه علایی نسب جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به سوالاتی پیرامون کیست های تخمدان پاسخ می گویند.
دکتر سیما رضازاده جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به پرسش های پیرامون راههای پیشگیری از سرطان تخمدان و غربالگری سرطان تخمدان پاسخ داده اند که به آنها می پردازیم.
صفحه1 از4

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه