دسترسی راحت به روش های لایه برداری و تزریقات پوستی موجب شده است که افراد در سن کمتر استفاده از این روش ها را آغاز کنند حتی قبل از این که واقعا نیازی به آن ها داشته باشند.

دروانا:

منتشر شده در 5 نوامبر 2018

بیش از 17 میلیون روش زیبایی پوست هر ساله در آمریکا انجام می شوند. بیشتر روش های زیبایی پوست کم تهاجم هستند و برای بهبود ظاهر شما به صورت چشمگیر و بدون نیاز به جراحی، بخیه و و دوره بهبودی طولانی طراحی شده اند؛ این روش ها گزینه هایی برای جوانسازی پوست شما هستند.

امروزه روش های زیبایی پوست که بیشتر به کار گرفته می شوند شامل موارد زیر می باشند:

  • تزریق های بوتاکس برای صاف کردن خطوط که بیش از 7 میلیون بار در سال انجام می گیرد.
  • فیلرهای تزریقی برای برجسته کردن چین خوردگی های پوستی که فیلرهای هیالورونیک اسید در حدود 2 میلیون بار در سال مورد استفاده قرار می گیرند.
  • پیلینگ شیمیایی و میکرودرم آبریژن که هر دو برای لایه برداری پوست هستند.
  • لیزر موهای زائد

در نظر داشته باشید که روش های زیبایی کم تهاجم بدین معنی نیست که این روش ها به زمانی برای بهبودی نیاز ندارند. رفع قرمزی و پوسته پوسته شدن ناشی از روش های لایه برداری پوست که لایه سطحی و آسیب دیده پوست را برمی دارند به چند هفته زمان نیاز دارد. اما این روش های زیبایی پوست به کمک جراحی انجام نمی گیرند و دوره ریکاوری طولانی مانند لیفت صورت و لیفت پلک ندارند.

دسترسی راحت به روش های لایه برداری و تزریقات پوستی موجب شده است که افراد در سن کمتر استفاده از این روش ها را آغاز کنند حتی قبل از این که واقعا نیازی به آن ها داشته باشند. متخصصین بیشتر بر روی مراقبت از پوست از سنین پایین برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن نیاز به روش های زیبایی پوست در آینده تاکید دارند.

اگر تصمیم به انجام روش های زیبایی پوست دارید، در این باره با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید که آیا کاندید مناسبی برای این روش ها هستید و این که کدام روش برای شما مناسب است. به علاوه، باید انتظارات معقولی از روش های زیبایی پوست داشته باشید. در نظر داشته باشید که همه این روش ها روش های پزشکی صحیحی هستند که باید در یک محیط کنترل شده و توسط پزشک متخصص و ماهر انجام گیرند. برخی از روش های کم تهاجم توسط پزشک متخصص پوست و برخی دیگر توسط جراح پلاستیک انجام می شوند.

 

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه