دانشمندان نمونه هایی از قارچ پا را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که همچنان که قارچ تریکوفیتون روبروم برای رشد روی پوست انسان سازگاری پیدا می کند، توانایی انجام تولید مثل جنسی را از دست می دهد.

دروانا:

منتشر شده در مجله ژنتیک- 24 مارچ 2018

خبر های خوب این است که قارچی که موجب بیماری پای ورزشکاران و سایر آلودگی های پوستی و عفونت ناخن انگشت پا می شود، در حال از بین رفتن است.

خبر بد این است که این اتفاق میلیون ها سال زمان می برد.

دانشمندان نمونه هایی از قارچ تریکوفیتون روبروم را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که همچنان که این قارچ برای رشد روی پوست انسان سازگاری پیدا می کند، توانایی انجام تولید مثل جنسی را از دست می دهد.

دکتر جوزف هیتمن ریاست ژنتیک مولکولی و میکروبیولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک در دورام می گوید این که موجود زنده ای با از دست دادن توانایی جنسی خود محکوم به انقراض است، تفکری رایج محسوب می شود. با این که این تفکر می تواند درست باشد، دوره زمانی که ما در مورد آن صحبت می کنیم احتمالا صدها هزار تا میلیون ها سال است.

اما این تحقیق ممکن است به شناسایی آسیب پذیری های قارچ تریکوفیتون روبروم و بدین ترتیب راه های مبارزه با آن کمک کند.

در حدود 25 درصد از جمعیت جهان عفونت های قارچی دارند و عفونت قارچ تریکوفیتون روبروم اغلب ملالت آور است. درمان این عفونت قارچی مشکل است و احتمال مقاومت دارویی وجود دارد.

افراد ممکن است زمانی که با پای برهنه در اطراف استخر راه می روند، زمان دوش گرفتن و در رختکن ها و یا زمانی که وسایل شخصی خود مانند حوله یا ناخن گیر خود را با دیگران به اشتراک می گذارند به عفونت قارچی تریکوفیتون روبروم مبتلا شوند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه