مشکلات ایجاد شده در ناخن می تواند به نحوی دردناک شود که شما را از فعالیت های روزمره باز دارد. مشکلات ناخن همیشه ناشی از قارچ نیست. اگر چه قارچ ناخن مشکلی شایع می باشد. به هنگام بروز مشکلات ناخن بهتر است در عوض استفاده از لاک ناخن یا محصولات غیر نسخه ای ضد قارچ به متخصص پوست مراجعه کنید.

دروانا:

اگر فکر می کنید به قارچ ناخن دچارید ممکن است برای پنهان کردن این مسئله تصمیم بگیرید از لاک ناخن استفاده کنید و یا این که خودتان با استفاده از محصولات ضد قارچ غیر نسخه ای خود درمانی کنید. اما بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید.

دکتر شری لیپنر استادیار درماتولوژی در شهر نیویورک عنوان می کند قارچ ناخن می تواند سبب خجالت افراد شود اما هرگز نباید از صحبت کردن در این مورد با متخصص پوست خجالت بکشید. متخصص پوست می تواند به برطرف شدن این مشکل کمک کند.

دکتر لیپنر در اخبار انجمن درماتولوژی آمریکا عنوان کرد اگر چه قارچ ناخن اختلال شایعی می باشد که متخصص پوست قادر به درمان آن است اما همه مشکلات ناخن ناشی از قارچ نیست و مشکلاتی وجود دارد که علائمی مشابه با قارچ ناخن دارند برای مثال پسوریازیس ناخن و یا آسیب به ناخن. اگر شما به عفونت قارچی دچار باشید و آن را بررسی و درمان نکنید علائم بدتر می شود به نحوی که سبب درد گشته و در انجام فعالیت های روزمره اختلال ایجاد می کند.

علائم اولیه قارچ ناخن شامل تغییر رنگ ناخن به سمت زرد یا سفید می باشد. مادامی که شرایط بدتر می شود ناخن ضخیم تر شده و مشکل می تواند ناخن را کوتاه کرد و یا ممکن است ناخن نازک تر شده و به راحتی شکسته شود. اگر شما به علائم آزاردهنده در ناخن های خود دچار هستید باید به متخصص بیماری های پوستی (درماتولوژیست) مراجعه کنید او می تواند این شرایط را ارزیابی کرده و بهترین درمان را به شما پشنهاد کند.

ایشان هم چنین افزودند این نکته زمانی بسیار اهمیت دارد که شما به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، گردش خون ضعیف و یا سیستم ایمنی ضعیف دچار باشید.


برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه